Wednesday, December 1, 2010

Hujan...


Salam reader's...
Tengah hujan...lebat sangat...
Tetiba bila tengok hujan, fikiran jauh melayang...
Teringat diwaktu kecil..
Berlari-lari ketika pulang sekolah turun dari bas..
Sambil berpegangan tangan dengan abang...
Laju menuju kerumah..

Habis badan basah..
aku melihat tepat kemata abang..
lalu kami ketawa..
Wah.. seakan dipersetujui, kami mencampakkan beg sekolah didapur rumah..
Dan kembali dihalaman rumah...
Berlari-lari sambil dibasahi hujan...
seronoknya....
melihat pokok-pokok bunga menitiskan air hujan...

mummy teriak..
antara dengar dan tidak..
dek hujan yang terlalu lebat ketika itu..
eheh..bila lagi nak mandi hujan...


Setelah hampir 15 minit bermandikan iar hujan,
kami mengambil keputusan untuk masuk kedalam rumah..
mummy membebel tidak berhenti..
Kami saling berpandangan..
kemudian tersenyum
Berbaloi setelah seronok bermain hujan..


Dan....malam itu....
aku dan abang demam...
ngee...


Korang ada pengalaman bermain hujan?
(Oh hujan, bila nak berhenti..astro tergendala ntah sampai bila..)




.

3 Penyokong CHELSEA:

Mashe on December 1, 2010 at 3:35 PM said...

seronok main ujan.. tp ujan dulu lain.. ujan skrg bnyk asid... bole demam... :P

Ce'gu JAERA on December 1, 2010 at 4:42 PM said...

seronok kalau dikenang kembali kisah kanak-kanak dulu kan..
Paling aku tak lupakan masa musim hujan tahun 80-an. sedang asyik berlari dalam hujan tiba2 aku termasuk dalam longkang... Siku dan lutut aku berdarah abis... Hahaha.. Longkang tu aku tak nampak sebab dah dibanjiri air. Mujur la longkang tu tak dalam. Kalau tak dah jadi arwah aku masa kecik tu... hihihihii..

p/s: kan best kalau Lulu buat contest--> kenangan mandi hujan masa zaman kanak-kanak... mesti ramai yang follow tu.. hehe

Hanis Azla on December 2, 2010 at 8:29 AM said...

Iyelah Lulu, mcm berjanji pulak kita ni. Tp mmg ramai org akan terfikir nostalgia yg sama bila musim2 hujan mcm ni. Bestkan dapat mandi hujan dulu. Mengingatinya pun dah rasa best.

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!