Tuesday, December 21, 2010

Rianti bangga jadi gadis Sunda dalam filem Kabayan


Selepas dua tahun berehat akhirnya pelakon Rianti Cartwright kembali berlakon di layar perak. Dalam waktu terdekat ini, Rianti akan mempamerkan bakat lakonannya dalam filem ‘Kabayan Jadi Miliyuner’. “Ya, sepanjang dua tahun saya sudah lama tidak berlakon filem. Sudah tentu saya rasa seronok,” ujar wanita berusia 27 tahun itu ketika ditemui di Studio Penta, Kebon Jeruk, Jakarta Barat, semalam.

Dalam filem ‘Kabayan Jadi Miliyuner, Rianti akan memegang watak sebagai pasangan Kabayan, Nyi Iteung. Sementara peranan Kabayan pula akan dibawakan pelakon Jamie Aditya. “Saya tidak menghadapi kesukaran membawakan watak Nyi walaupun ia cukup mencabar,” tuturnya.

Wanita kelahiran Bandung pada 22 September 1983 itu juga mengakui dia bangga dapat terbabit dengan filem ‘Kabayan Jadi Miliyuner’, apatah lagi filem itu mengangkat martabat kebudayaan orang Sunda. “Ibu saya kan orang Sunda jadi pasti saya bangga memegang watak Nyi,” ucapnya lagi.




.

2 Penyokong CHELSEA:

Ce'gu JAERA on December 21, 2010 at 11:34 PM said...

sayang Riyanti dah murtad...

Lulu Caldina on December 22, 2010 at 8:51 AM said...

itulah...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!