Saturday, December 4, 2010

Sekeluarga nyaris maut bas ekspres rempuh rumah


KOTA BHARU: Seramai 11 orang dalam satu keluarga, nyaris maut apabila sebuah bas ekspres merempuh bahagian hadapan kediaman mereka, di Kampung Wakaf Merah, Tendong, dekat sini, pagi tadi.

Dalam kejadian jam 5.15 pagi itu, tiada sebarang kecederaan dilaporkan termasuk 26 penumpang bas berkenaan yang sedang dalam perjalanan daripada Pulau Pinang ke Kota Bharu.

Pemilik rumah terbabit, Zakaria Dollah, 66, berkata ketika kejadian beliau berada dalam bilik air rumah berkenaan dan dikejutkan oleh isterinya, Wan Meriam Wan Idris, 43, mengenai kemalangan itu.
Katanya, beliau terus keluar rumah apabila mendengar bunyi dentuman kuat dan terkejut apabila mendapati bahagian hadapan rumahnya ranap serta keretanya rosak teruk.

"Walaupun rumah dan kereta rosak teruk, namun saya bersyukur isteri dan sembilan anak yang masih tidur dalam rumah terselamat dalam kejadian yang menakutkan itu. Ini adalah kejadian pertama menimpa kediaman yang diduduki sejak 10 tahun lalu walaupun terletak berhampiran dengan jalan utama," katanya.





.

3 Penyokong CHELSEA:

Syafiq Rosli on December 4, 2010 at 11:12 PM said...

apala nk jadi bus ekspress ni kan..smkin mnjadi2

CERITA LEBAT on December 4, 2010 at 11:37 PM said...

kesiannye....

Lulu Caldina on December 5, 2010 at 1:45 AM said...

ehm...rasanya kat semenanjung ni byk sdh kes membabitkan bas ekspres

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!