Tuesday, January 11, 2011

Berkahwin dengan haiwan peliharaan.. WHAT?


Seorang pemuda berasal dari Toowoomba, Queensland Australia ingin mengabadikan hubungan dengan sahabatnya dalam sebuah ikatan perkahwinan. Namun, sahabatnya itu bukanlah seorang wanita, melainkan anjing labrador berumur lima tahun, bernama Honey.


Perkahwinan Joseph Guiso dan Honey berlangsung di Taman Laurel, kota Toowoomba. Guiso memelihara Honey sejak lima tahun lalu.


Tiga puluh teman-teman terdekat dan keluarga pasangan turut menghadiri upacara  perkahwinan yang berlangsung. Majlis perkahwinan itu pun sama seperti sebuah resepsi biasanya dengan meja dan kerusi bagi para tetamu dan pasangan pengantin.


"Kau adalah sahabatku dan membuat hidupku lebih baik," ucap Guiso ketika membacakan sumpah perkahwinan, seperti dipetik The Chronicle. "Kita akan melalui segalanya bersama-sama."


"Dia tidak mengatakan apa-apa, Jadi saya menganggapnya sebagai jawaban 'ya'," kata lelaki yang sempat merasa bersalah setelah hidup serumah dengan Honey tanpa ikatan perkahwinan.


"Perkahwinan  kami adalah sebuah cinta," dia berkata mengenai status barunya.


Pasangan yang berkahwin 1 Disember yang lalu tersebut menghabiskan bulan madu singkat dengan berjalan-jalan di salah satu taman Toowoomba.

Perkahwinan serupa juga pernah dilakukan seorang lelaki berasal dari India bernama Selvakumar yang mengahwini seekor anjing betina bernama Silva. Perkahwinan itu dilakukan sebagai bentuk penebusan dosa kerana lelaki itu telah melempar dua anjing dengan batu hingga mati 15 tahun silam.


Sejak dua anjing itu mati, Selvakumar mengalami lumpuh dan kehilangan pendengaran serta kemampuan untuk bercakap. Dia merasa itu sebagai kutukan. Dan, seorang dukun berkata bahawa kutukan itu boleh hilang jika ia berkahwin dan hidup bersama anjing.




.

2 Penyokong CHELSEA:

eik`S noName on January 11, 2011 at 9:38 PM said...

hah....macam macam la dunia skrg nie kan...

Ce'gu JAERA on October 1, 2011 at 7:25 PM said...

ahahahahah... manusia-manusia... macam2..

semalam saya ada baca satu entri dari blog sahabat..

kes sorang wanita mati akibat jangkitan setelah mengadakan hubungan sex dengan anjingnya...

tapi saya dah lupa link nya.. puas cari x jumpa2 blog mana yang saya baca tu... huhu

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!