Friday, February 25, 2011

Walaupun cacat tapi masih boleh seperti normal..


Seekor babi yang dapat berjalan dengan hanya dua kaki menjadi selebriti tempatan di China.

Babi 10 bulan itu yang dikenal penduduk desa sebagai "Zhu Jianqiang" (babi yang berkehendak kuat) lahir dengan hanya dua kaki depan dan telah belajar untuk menyeimbangkan tubuhnya dengan cukup baik agar boleh berjalan. Menurut pemiliknya, Wang Xihai, babi itu merupakan salah satu dari sembilan anak babi yang lahir di ladangnya januari lalu.

Dia berkata, "Isteri saya meminta saya untuk membuangnya tapi saya menolak kerana babi tersebut hidup. Saya fikir saya harus memberinya peluang untuk hidup dan tidak terduga babi itu bertahan dan sihat."

Beberapa hari setelah kelahirannya, Wang memutuskan untuk melatih anak babi berkaki dua itu berjalan dengan membuatnya boleh berdiri dengan mengangkat ekornya. Wang, sebagaimana dipetik Telegraph,  mengatakan, "Saya melatihnya untuk beberapa waktu setiap hari. Setelah 30 hari, babi itu sekarang dapat berjalan dengan cukup baik."

Wang mengatakan sejak kelahiran babi itu, yang ketika ini memiliki berat 50kg, rumahnya dikunjungi ramai orang. Sebuah kelompok circus bahkan menawarkan untuk membeli babi itu dengan harga mahal tetapi Wang menolak untuk menjualnya.

Dia mengatakan, "Binatang itu membuktikan kepada kita bahawa apa pun bentuk kehidupan, itu harus terus dijalani. Saya tidak akan menjualnya, tidak peduli berapa banyak tawaran itu.


.

2 Penyokong CHELSEA:

Unknown on February 25, 2011 at 12:40 AM said...

Wohoho. Style! :D

eima on February 25, 2011 at 11:34 AM said...

pembakar semangat ....

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!