Saturday, April 16, 2011

Aneh.. Macam mana boleh jadi macam tu?


Aneh tetapi nyata. Seekor ayam masih hidup sedangkan urat lehernya putus kerana disembelih. Uniknya lagi, ayam milik keluarga M Alhusain (45), warga Jalan KS Tubun RT 3 Kualakapuas, Kalimantan Tengah, itu masih boleh makan dan minum.

Sejak disembelih beberapa hri yang lalu, ayam kampung "sakti" ini tidak juga menunjukkan tanda-tanda segera mati. "Waktu itu sampai dua kali disembelih oleh suami saya, tetapi tidak juga mati," ujar Herlina, isteri M Alhusaini.

Herlina sekeluarga juga mengakui agak bingung, ayam pemberian anak lelakinya dari Banjarbaru sejak empat bulan lalu itu boleh tetap hidup sampai sekarang. "Cuma sekarang ayam itu tidak lagi berkokok," kata Herlina.



.

4 Penyokong CHELSEA:

Cikbintang on April 16, 2011 at 10:27 AM said...

wahh..itulah namanya belum smpai ajal...

Anonymous said...

Salam Lulu,

Ajal maut kat tangan Allah swt. Mati tu dengan izin Allah. Jadi kalau dia tak nak bagi mati tak matilah binatamng tu walau pun di sembelih sampai putus kepala pun. Satu masa dulu keluar paper ada orang Perancis jatuh bangunan 11 tingkat tak mati pun. Jadi Allah nak tunjuk dan dia maha berkuasa atas segala - galanya. BTW satu artikel yang baik yang juga ingatan yang baik untuk kita.

Wassalam.

Mountain climber.
Penyokong Arsenal

dean on April 16, 2011 at 2:09 PM said...

btol tuh..lom smpi ajl

Cahaya Mama on April 16, 2011 at 3:12 PM said...

tkut jgk ble bce brite cmni,..ajal die blom smpai,.

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!