Saturday, April 30, 2011

Mengerikan...entri yang boleh buat orang muntah...



Lin Zongxiu, warga Sichuan China, mempunyai seorang anak perempuan berumur 25 tahun yang telah menderita sakit jiwa sekian lama. Orang tuanya telah membawa dia berubat tetapi masih dia belum sembuh. Lalu, si ibu mendapatkan resepi rahsia dari seseorang bahawa ubat paling mujarab adalah sup kepala orang!

Setelah mendengar ada resepi mujarab untuk menyembuhnya anaknya yang sakit jiwa, Lin Zongxiu, mencari cara bagaimana untuk mendapatkan bahan untuk resepi itu, demikian dipetik oleh Chengdu Commercial.

Lin yang mungkin stress menjaga anaknya yang sakit jiwa memutuskan untuk mencuba resepi rahsia tersebut, maka dimulalah rancangan untuk mendapatkan kepala orang tersebut. Mereka pun meminta bantuan seorang lelaki untuk membantu mereka mendapatkan kepala itu. Lelaki itu kemudiannya menjalankan aksinya terhadap seorang lelaki yang berusa 76-tahun yang sedang berjaan dalam keadaan mabuk dan tidak sedar yang kemudian memberikan kepalanya kepada Lin. Setelah itu, kepala korban dimasak bersama dengan itik (mungkin untuk menghilangkan bau manusia) yang kemudian dihidangkan untuk anaknya.

Perbuatan Lin dan suaminya itu diketahui polis yang kemudian keduanya pun ditangkap dan dibawa ke pengadilan. Lin dihukum hukuman mati dan penundaan kesekusi selama dua tahun. Dia juga dianggap bersalah turut membantu menghilangkan barang bukti seperti mayat lelaki, baju dan kasut mangsa. Penundaan eksekusi selama dua tahun bererti hukuman Lin boleh berkurang menjadi penjara seumur hidup jika selama dua tahun tersebut dia menunjukkan perbuatan baik dan tidak melakukan kejahatan yang lebih berat.




.

2 Penyokong CHELSEA:

cik tyraa on April 30, 2011 at 6:12 PM said...

dah mnjdi fllwer awak ^_^ byk entry yg mnarik keep it up cool

lieya_idlia2307 on April 30, 2011 at 6:48 PM said...

singkatnya pemikiran orang kan...aduhh kot ya pun dah tak tahan nak jaga anak dia kenapa sampai ambil jalan singkat n ikot bulat2 cakap org tu..huh kalau la benda nie berlaku dekat malaysia ni tak tahu la kan lulu

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!