Monday, April 4, 2011

Saya redha.....


MAHLIGAI perkahwinan yang dibina oleh Siti Nursaida Tarudin atau Saida, 35, bersama suaminya, Mohd. Ghazali Yahya Zikri, 40, hampir menemui titik noktah apabila memfailkan perceraian pada 6 Oktober tahun lalu.

Walaupun kes perceraian kakak kepada Datuk Siti Nurhaliza itu masih belum diputuskan oleh Mahkamah Rendah Syariah Kuala Lumpur, Saida tetap dengan pendiriannya untuk tidak kembali bersatu dengan suaminya.

Bagaimanapun, sehingga kini, Saida dan Ghazali masih lagi tinggal sebumbung sementara menunggu keputusan perbicaraan yang dijangka bakal diputuskan tidak lama lagi.
Menyingkap kisah di sebalik rumahtangga yang dibina 15 tahun lalu itu, Saida menjelaskan, perpisahan itu adalah kehendaknya.
Akan tetapi, Saida bersikap realistik dan sedar, hanya Tuhan sahaja yang dapat menentukan takdir dan jodoh.

“Jika ditakdirkan suatu hari nanti kami kembali bersama, saya reda tetapi bukan sekarang. Lagipun, siapalah saya untuk mengelak daripada takdir yang telah ditentukan Allah.
“Mungkin dalam perpisahan itu, saya akan menemui titik kebahagiaan yang membuatkan saya menerima Ghazali semula.

“Cuma seperti yang telah saya nyatakan tadi, dalam waktu terdekat ini, biarkanlah saya bahagia bersama anak-anak,” katanya ketika ditemui pada majlis memperkenalkan pelakon teater muzikal Kenangan Mengusik Jiwa 60-an (KMJ 60-an) di Restoran Istana Bambu, baru-baru ini.
Dalam pada itu, biarpun perpisahan tersebut adalah keinginan Saida sendiri, dia amat sedih dengan situasi berkenaan memandangkan usia perkahwinannya mencecah 15 tahun.

Katanya, tiada satu pasangan pun yang telah mendirikan rumah tangga, mahu berakhir dengan perceraian.
Apatah lagi apabila mengenangkan nasib empat orang anaknya, membuatkan Saida bertambah sedih.
“Tetapi inilah takdir yang tertulis buat saya dan saya reda. Mungkin ada hikmah di sebalik apa yang telah berlaku,” ujar bekas peserta Akademi Fantasia musim keenam (AF6) itu.



.

1 Penyokong CHELSEA:

Hanis Azla on April 4, 2011 at 12:17 PM said...

sedihnya dengar..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!