Monday, May 16, 2011

Apa akan jadi bila...

Apa akan jadi bila seseorang mengenakan make-upnya selama 2 tahun? Gadis dari korea ini sempat hadir di acara tv sehingga kemudian ditangani oleh doktor.

Namanya, Bae-Dal-mi. Seorang gadis berusia 20 tahun berasal dari korea. "Saya ingin tampil sempurna bila-bila saja, bahkan saya tetap menggunakan make-up ketika tidur," ungkapnya.

Kebiasaan ini bermula ketika dirinya jatuh cinta dengan make-up pada usia 14 tahun. Semenjak itu, dari waktu ke waktu make-up yang digunakannya semakin tebal.


Dia mengakui bahawa benda yang paling penting dalam hidupnya adalah cermin. "Saya selalu melihat kedalam cermin dan membawanya setiap saat," ujarnya pada sebuah acara variety show di korea.

Meskipun dirinya cantik tanpa make-up, dia tetap merasa tidak puas dengan penampilannya "Saya ingin melakukan pembedahan plastik di 10 tempat," ungkapnya.


Ibunya yang putus asa keatas perilaku Bae-Dal-mi menghubungi sebuah program tv di korea dan menceritakan kisah anak perempuannya yang aneh. Ketika muncul di acara itulah seorang doktor pakar kecantikan berhasil memujuk gadis ini untuk mengelap make-upnya. Dan setelah diperiksa, diketahui bahawa kulitnya berusia dua kali ganda dari umur gadis itu sekarang.









.

4 Penyokong CHELSEA:

nur ikhyar dee on May 16, 2011 at 10:34 PM said...

kesimpulannya, jangan selalu pakai make up...hehe

lulu,pasal iklan tu, pengiklan tu cari blog untuk siarkan iklan dia, iklan yang warna hijau tu,lulu email je alfahani@gmail.com untuk maklumat lanjut ye...

sori jawab kat sini..

ewanthology on May 16, 2011 at 10:37 PM said...

obses untuk cantik...

kadang kadang merbahaya

Nora Shahaira on May 16, 2011 at 11:39 PM said...

kelakar la...da kategori sakit jiwa tu...sapa yg rasa cantik dgn make uo dah trang2 la anda tu tak cantik make up tu yg catuk - dish..! terkena kat aku balik...ye la akak nora kurang ayu..tp ciptaan Allah semuanya cantik

Anonymous said...

Nasib baik la aku xcmtu..
Klo makeup klo btol2 nk function je
Hubby aku ckp aku bey natural beauty
So xpayah susah2 nk make up..
Bt kulit lagi xlawa ada la..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!