Sunday, May 15, 2011

Mati tergantung di pokok rambai

Seorang tukang rumah, Eh Chai a/l Eh Rak, 28, ditemui mati tergantung pada dahan pokok rambai di kawasan kebun berhampiran rumahnya di Kampung Cherang, Chang Empat dekat sini, kelmarin.

Lelaki berbangsa Siam yang telah menduda selama lima tahun itu ditemui tergantung di dahan pokok berkenaan oleh bapanya, Eh Rak a/l Chau Kung, 50, kira-kira pukul 1.10 pagi ketika hendak membawa lembu meragut rumput di kawasan kebun itu yang terletak kira-kira 200 meter dari rumah mereka.

Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Sharifuddin Yusof ketika dihubungi semalam berkata, polis yang bergegas ke tempat kejadian selepas menerima laporan mendapati, tiada kesan luka atau lebam pada mayat lelaki berkenaan.

"Hasil pemeriksaan lanjut, polis turut menemui sembilan biji pil kuda di dalam poket seluar lelaki terbabit," katanya.

Menurutnya, mayat lelaki terbabit telah dihantar ke Hospital Tumpat untuk bedah siasat sebelum dituntut keluarganya lewat petang semalam.

Katanya, berikutan tiada unsur jenayah, polis telah mengklasifikasikan kematian lelaki terbabit sebagai mati mengejut.

Sementara itu, adik lelakinya, Ronna Chai, 24, yang ditemui di Rumah Mayat Hospital Tumpat memberitahu, ayahnya masih bersedih dengan kejadian tersebut dan sama sekali tidak menduga sikap berdiam diri dan murung abangnya itu merupakan petanda buruk.

"Seminggu ini perangai abang pelik sedikit, dia tiba-tiba berubah menjadi murung dan gemar bersendirian. Kebiasaannya, pada setiap malam dia akan keluar dan duduk-duduk di kedai makan saya di kampung Putih dekat sini," katanya.

Menurutnya, mendiang meninggalkan seorang anak perempuan berusia tujuh tahun.




Counting to my birthday on 28 Mei..



.

1 Penyokong CHELSEA:

Nora Shahaira on May 15, 2011 at 12:02 PM said...

bahaya woo kemurungan ni..jangan biarkan stress menangani anda..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!