Friday, May 6, 2011

Rumah untuk dijual.. owh nostalgianya..


SEDANG mencari rumah? Kebetulan ada rumah legendar yang digunakan ketika penggambaran filem Home Alone (1990) tengah dijual.

Rumah yang digunakan didalam filem lakonan Macaulay Culkin itu dijual dengan harga AS$ 2,4 juta. sesiapa yang sudah menonton Home Alone pasti kenal dengan rumah ini. Sebab, di rumah ini Culkin, melakonkan watak sebagai anak berumur 8 tahun, Kevin McCallister, ditinggal orangtua dan keluarganya bercuti ke Paris sendirian. Ketika bersedirian di rumah, Kevin kemudian memperbodohkan pencuri yang hendak mencuri masuk kedalam rumahnya.


Rumah dengan bata merah bergaya colonial ala Georgia ini berlokasi di Winnetka, Illinois, di luar kota Chicago. Menurut UsWeekly, rumah itu dibina pada tahun 1920-an dan memiliki “empat bilik tidur.”

Marissa Hopkins, agen perumahan yang menjual rumah itu mengatakan pada MSNBC, "tidak banyak rumah yang mempunyai watak penting didalam sebuah filem dan muncul sebagai karakter tambahan.”









.

3 Penyokong CHELSEA:

sabrina sahlan on May 6, 2011 at 3:57 PM said...

wow . suka sangat cerita home alone . dari kecik sampai besar tak pernah bosan tengok . nak jual dah ? . nak beli !! tak de duit . -_-'

Unknown on May 6, 2011 at 4:16 PM said...

huhu...bestnya la kalu kaya gila...

slimdiet2 on May 6, 2011 at 4:56 PM said...

besar betul rumah ni. mau sesat dibuatnya

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!