Wednesday, May 4, 2011

Sesungguhnya kita tetap bersahabat walaupun berlainan rupa..


Manusia sepatutnya malu jika melihat kisah mereka ini. Meskipun hanyalah haiwan, tetapi mereka boleh hidup rukun. Sedangkan mereka merupakan species yang berbeza. Melihat dari kisah persahabatan seekor anjing dan angsa, ternyata haiwan juga tahu membalas budi, demikianlah kalimah yang boleh di gambarkan persahabatan kedua haiwan ini.

Seekor anjing dan seekor angsa kelihatan begitu akrab bersahabat, setelah angsa diselamatkan dari hentaman sebuah kereta oleh anjing itu.

Yu Yanping (47), ialah pemilik kedua haiwan tersebut. Yanping mengakui takut ketika pertama kali melihat anjingnya membawa seekor angsa lemas ke halaman rumahnya di desa Jiujiawan, Urumchi, China Barat Laut.

Tapi ternyata anjing itu berniat baik. Haiwan itu kelihatan tergopoh-gopoh membawa angsa yang dalam keadaan lemah itu. Angsa malang itu diselamatkan tanpa bulu di beberapa bahagian tubuhnya.

"Saya fikir ketika itu dia akan makan angsa tersebut. Ternyata anjing saya, menurunkan angsa itu dari mulutnya dan menjilat badan angsa itu, sejak itu mereka tidak dapat dipisahkan. Mereka makan dari mangkuk yang sama dan bahkan berada di kandang yang sama,” ujar Yu.
Seperti mengalami trauma, ketika ada bunyi dari sebuah kereta, angsa tersebut akan terkejut dan ketakutan. Anjing pun akan menggonggong sekali seperti sedang melihat seorang perompak.



.

1 Penyokong CHELSEA:

mcm ni lah on May 4, 2011 at 8:11 PM said...

teringin sangat nak bele anjing tapi tak boleh,. ermmmm

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!