Saturday, June 18, 2011

Hentikan serta merta..


Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) akan menghentikan pinjaman pelajar yang memperoleh Purata Nilai Gred Kumulatif (PNGK) 2.0 ke bawah.
Anggota Lembaga Pengarahnya, Datuk Tajul Urus Md Zain berkata, tindakan itu bagi memastikan pelajar yang komited dengan pelajaran sahaja diberikan pinjaman.

"PTPTN tidak akan berkompromi dengan pelajar yang tidak mencapai keputusan memuaskan, dan yang mendapat PNGK di bawah 2.0 secara automatik dihentikan pinjaman mereka,” katanya kepada pemberita selepas menyerahkan waran pinjaman kepada pelajar yang berjaya memasuki Institut Pengajian Tinggi di Sekolah Menengah Kebangsaan Ibrahim hari ini.

Sehubungan itu, Tajul Urus menasihati pelajar berusaha bersungguh-sungguh untuk tidak menghampakan ibu bapa dan kerajaan yang memberi pinjaman bagi membolehkan mereka meneruskan pengajian.
"Wang PTPTN adalah duit rakyat... jadi, kita terpaksa membuat satu keputusan walaupun pahit untuk diterima,” katanya sambil mengingatkan pelajar menggunakan wang itu secara berhemah.




.

2 Penyokong CHELSEA:

haziqa on June 18, 2011 at 11:10 AM said...

yee ! setuju sgt ! hahah

`*•♥•r i n a (◕‿◕✿) e u r i n a..❤.•*´¨ on June 18, 2011 at 5:51 PM said...

btul ka? naya la student skrg..
tp ok jgk.. xda la maen2 jak masuk u..(^^)

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!