Saturday, July 23, 2011

day 16 - guru sekolah anda yang paling anda suka


Soalan ni senang jer jawab... Tapii lagi bagus kalau tanya guru sekolah yang paling kita benci...
memandangkan soalan-soalan cabaran takde tanya, so lulu nak jawab keduanya lah kan..

Masa sekolah rendah, lulu ada suka seorang guru.. 
Seorang guru lelaki yang lembut dan berbudi bahasa..
Namanya Cikgu Azmi..
Cikgu ni kemana jer, mesti bawa rotan macam dalam gambar tu..
Tapi, rotan tu bukan digunakan untuk rotan pelajar..
Dia selalu bawa jer pun... Macam perhiasan..ekeke...


Cikgu Azmi ni memang baik..
bercakap dengan suara yang lembut (bukan lelaki lembut),
dan mengajar pun enjoy jer..
Subjek yang dia ajar kompemlah boleh skor kan..
Dan dia merupakan guru yang disayangi oleh semua pelajar disekolah tu..


Bagi lulu, seorang guru itu harus menggunakan budi bicara berhadapan dengan pelajar..
Itu bagi memastikan sesi pembelajaran berjalan lancar...


Dan masa sekolah juga, lulu ada benci seorang guru..
Masa lulu tingkatan 3..
ada beberapa orang guru sandaran...
jadi yang seorang ni, asyik pandang2 jeling...
Pada suatu hari, masa lulu duduk di kantin bersama rakan,
dia datang dan berbisik pada lulu..
"jom ke library... cikgu ada kunci ni.."
WTH, maksudnya apa???

Dan selepas itu, ada banyak lagi kes seumpamanya...
Lulu buat tak layan, dan khabar terakhir mengenai cikgu tu,
dia dah kahwin dengan pelajar sendiri.. hoho..


Tidak semua guru itu bersikap buruk..
Ada yang jujur menjadi seorang guru,
dan menjadi guru contoh disekolah...
Tanpa guru siapalah kita, kan???
Terima kasih cikgu................ :)




P/S - Ingin memenangi iklan blog  percuma ? [KLIK]
~Tamat Cabaran hari ke 16 ~baca~




.

4 Penyokong CHELSEA:

cikgu on July 23, 2011 at 11:53 PM said...

cf penah alami cm lulu tu...dia kena terajang ngan cf..hehehe

Ce'gu JAERA on July 24, 2011 at 12:11 AM said...

wahh, luahan hati ikhlas dari seorang yang pernah jadi pelajar terhadap gurunya semasa di masa silamnya...

kadang2 saya pun pernah berfikir saya jadi guru ni betul ke tindakan saya tehadap murid2 saya pada hari ini? berjasa ka mereka pada saya pada masa akan datang...? saya jadi guru yang baik ke atau jadi guru yang jahat pada pandangan mereka kelak.. entah laa

janji jadi guru dengan ikhlas dan sepenuh hati kan.. ehehe

Acik on July 24, 2011 at 12:13 AM said...

ok, saya tau Lulu suka biru dan chelsea! :)

sal cikgu tu, erkkkk .... seb baik saya x pernah kena begitu!

belog|amiyo on July 24, 2011 at 12:13 AM said...

susah kot nak cari guru yang betul2 jujur sekarang ni.

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!