Tuesday, August 9, 2011

Cuping telinga tertanggal


Mangsa simbahan asid, Syafiq Haikal Mat Safar Zaidi (gambar), 13, mungkin kehilangan cuping telinga kiri sekiranya doktor tidak berjaya menyambung semula organ itu melalui pembedahan hari ini.
Datuk kanak-kanak itu, Che Sam Abu, 67, ketika menghubungi Kosmo! semalam berkata, ia berlaku selepas cuping telinga cucunya itu tertanggal sebelum ini.
"Cuping telinga abang (Syafiq Haikal) tertanggal dan hanya disedari berada di atas katil semalam (kelmarin). Kalau tak dapat disambung, dia mungkin tidak mempunyai cuping telinga," katanya.

Dalam kejadian di Felda Jengka 9 dekat Maran pukul 8.30 malam 19 Julai lalu, Syafiq Haikal dan adiknya, Syaffiy Aiman, 10, cedera parah selepas disimbah asid oleh buruh ladang, Muhammad Hafiz Ismail, 33, yang telah dihukum penjara lapan tahun dan empat sebatan oleh Mahkamah Sesyen Temerloh baru-baru ini.
Kedua-dua mangsa masih dirawat di Hospital Kuala Lumpur sejak hari kejadian.
Tambah Che Sam, kedatangan Syawal kali ini semakin sayu dan tidak bermakna selepas keluarganya dimaklumkan mengenai keadaan telinga cucunya itu.

"Luka di hati seluruh keluarga akibat kejadian itu pun masih belum dapat dilupakan. Saya makin sayu setiap kali memandang kedua-dua mereka (cucu)," katanya.




.

3 Penyokong CHELSEA:

CIK PARO! on August 9, 2011 at 2:15 PM said...

Dugaan bulan puasa..
HAmba Allah yg buat tu pun tak de perasaan ke?

ⒷⒽⒶⒾ ⒸⓄⓄⓁ on August 9, 2011 at 2:53 PM said...

Apa nk jdi zaman skrg ..

Ce'gu JAERA on August 9, 2011 at 3:33 PM said...

ada hikmah di atas apa yang berlaku...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!