Wednesday, August 31, 2011

Hidup Setelah 'Mati'


Orangtuanya menangis haru ketika melihat Alfie Davies boleh merayakan ulang tahun pertama. Masih teringat ketika Alfie hampir kehilangan nyawa di usia 21 hari.

Lahir pramatang ketika usia janin masih tujuh bulan, Alfie sempat kehilangan fungsi jantung selama sejam di inkubator. Dia mengalami serangan jantung sehari setelah doktor melakukan pembedahan untuk memperbaiki gangguan diagfragma.

Raquel Clempson, si ibu, masih teringat peristiwa mengerikan yang terjadi tahun lalu. Ketika itu, dia sudah pasrah jika harus kehilangan buah hatinya yang sangat comel. "Monitor memperlihatkan jantungnya sudah berhenti bernafas dan petugas media terus berjuang menyelamatkan nyawanya," ujar wanita usia 30 tahun itu.

Tidak hanya keluarga, petugas media juga tidak menyangka Alfie selamat dan boleh merayakan ulang tahun pertamanya dengan ceria. Ramai yang menggelarnya bayi ajaib. "Kami benar-benar beruntung dan berterima kasih pada Tuhan kerana setelah serangan jantung itu tidak ada kerosakkan pada otaknya," ujar si ibu.



.

2 Penyokong CHELSEA:

Ce'gu JAERA on August 31, 2011 at 8:42 AM said...

syukurlah segalanya selamat kan..

nur chahaya on August 31, 2011 at 11:07 AM said...

semua kerna kekuasaanNYA...=P
SLM MERDEKARAYA...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!