Friday, September 23, 2011

Pakai tudung, setelah mimpi kiamat


Pelakon filem Aku Masih Dara, Diana Amir melakukan tindakan mengejut dengan memakai tudung dan menutup aurat selepas beberapa kali mengalami mimpi hari kiamat.
Kata Diana, dia bertekad dengan keputusan tersebut biarpun mengakui dirinya masih terlalu cetek dengan ilmu agama.

"Saya ambil keputusan ini kerana saya sudah beberapa kali sejak tiga bulan yang lalu diberi petanda dan mimpi buruk tentang hari kiamat.
"Dan mimpi-mimpi tersebut juga mengingatkan saya tentang kematian yang semakin hampir dan perkara itu sering membelenggu hidup saya beberapa bulan kebelakangan ini," katanya.

Tambahnya, dia menceritakan perkara tersebut kepada seorang rakan baik sehingga menyebabkan temannya itu turut mengambil keputusan yang sama untuk berhijrah dan mendalami ilmu agama.

"Saya tak tahu kenapa perkara itu berlaku kepada saya, mungkin Allah ingin memberi petunjuk dan saya menceritakan semuanya kepada seorang rakan.
"Namun selepas itu rakan saya yang berhijrah lebih awal daripada saya," katanya yang mula mengenakan tudung pada Isnin lalu.
Jelas Diana lagi, selepas berniat untuk berhijrah, dia beberapa kali bertemu dengan pelakon Irma Hasmie untuk mendapatkan pandangan dan sokongan.

"Saya tahu saya masih lemah terutamanya mengenai hal-hal agama, disebabkan itu saya ambil peluang untuk bertemu dengan Irma Hasmie untuk mendapatkan nasihat dia.
"Irma juga membawa saya berjumpa dengan Wardina Saffiyah untuk mendapatkan tunjuk ajar dan sokongan mereka," tuturnya.
Katanya, biarpun masih terlalu cetek mengenai pegangan agama, dia berharap selepas menutup aurat dia dapat belajar lebih mendalam tentang agama Islam.

Ditanya tentang lakonan, Diana berkata dia masih akan terus berlakon jika mendapat watak yang sesuai dengan imejnya sekarang.
"Ketika buat keputusan tersebut saya terus berjumpa David Teo untuk meminta pendapat dia tentang lakonan dan kerjaya saya selepas ini,
"Biarpun dia tidak menjanjikan apa-apa, namun saya yakin rezeki adalah ketentuan Allah," katanya lagi.








.

15 Penyokong CHELSEA:

peNulis SeNjA on September 23, 2011 at 2:34 PM said...

aiyak kalau tak mimpi haram nak [akai la ni yer

Marina on September 23, 2011 at 2:42 PM said...

alhamdulillah..

Ce'gu JAERA on September 23, 2011 at 2:43 PM said...

baik mimpi atau tak mimpi, kalau dah Allah bagi hidayah Insya Allah semuanya akan berubah..

alhamdulillah... syukurlah, harap lepas ni Diana Amir tak macam sesetengah artis yang hangat2 taik idung ja pakai tudung tu.

Nazhirah Mazlan on September 23, 2011 at 2:44 PM said...

alhamdulillah
hidayah Allah itu mcm2 cara

POHPALEH BURGER on September 23, 2011 at 2:53 PM said...

haa kan cantik gitu.. jaga aurat ;)

AsyieqiN Rkey on September 23, 2011 at 3:03 PM said...

makin ramai berhijrah..sangat suke!~

MizzTina on September 23, 2011 at 3:12 PM said...

alhamdulillah..

vendoline on September 23, 2011 at 3:13 PM said...

biar betul!!!
dlm aku masih dara bapak seksinye
klau betul alhamdulillah

yayath on September 23, 2011 at 3:38 PM said...

Alhamdulillah...bersyukur dapat hidayah drpd Allah:)

Anonymous said...

alhamdulilah, untung dia, dalam ramai2 manusia, diana ni dapat petunjuk, moga berkekalan

izzati_bloging on September 23, 2011 at 6:36 PM said...

alhamdullilah... semoga lebih ramai akan mengambil langkah yg sama...

.........cP~ on September 23, 2011 at 9:26 PM said...

alhamdulillah..pamdamg lah dari nilai positif, jangan diburuk2an..sokong ke arah kebaikan.

Datul 11 july on September 23, 2011 at 9:31 PM said...

alhaamdulillah......diharap saya jugak dbri hidayah seperti diri beliau olh ALLAH....

AyiLarimA on September 23, 2011 at 10:00 PM said...

Alhamdulillah, makin ramai pelakon wanita dalam Mlysia yg dah mula b'ubah ke arah yang lebih baik.
Syukur sgt2..
Biarpun dia cetek dlm ilmu agama, asalkan dia mahu b'ubah, itu dah cukup baik dri kita yg sememangnya tahu agama tapi tidak dipraktikan dalam kehidupan.
Sama2 lah kita muhasabah diri..

*ustazah Amira dah mula b'bicara.

mama lynn on September 29, 2011 at 8:31 AM said...

alhamdulillah.... moga kt pun sama2 mjaga aurat masing

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!