Saturday, December 24, 2011

Cedera ditembak


Tindakan tegas Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) cawangan Melaka terhadap aktiviti penyeludupan di negeri itu menyebabkan empat lelaki dipercayai penyeludup bertindak ganas dengan menembak seorang pegawai kanan jabatan itu di rumahnya di Taman Tanjung Minyak, Tanjung Minyak di sini semalam.

Tindakan berani itu dipercayai diambil selepas tindakan mereka membaling bom petrol ke rumah mangsa pada Oktober lalu tidak menggentarkan jabatan berkenaan daripada terus membanteras aktiviti haram itu.
Kejadian berlaku pada pukul 7.20 pagi ketika mangsa yang berpangkat Pegawai Kastam Tinggi, Rosli Aziz, 53, sedang keluar dari pintu rumahnya untuk ke tempat kerja di Banda Hilir di sini.

Ketua Polis Melaka, Datuk Chuah Ghee Lye berkata, sebaik mangsa melangkah keluar dari rumahnya, empat lelaki yang berada di luar pintu pagar rumah mangsa secara tiba-tiba menembak mangsa.
"Seorang daripada suspek melepaskan beberapa das tembakan ke arah mangsa dan dua daripadanya mengenai bahu kiri dan tapak tangan kiri mangsa.


"Siasatan polis di tempat kejadian menemui tiga kelongsong peluru 9mm," katanya di tempat kejadian.
Ghee Lye berkata, kesemua suspek kemudian melarikan diri menaiki kereta Proton Iswara berwarna merah selepas mangsa melepaskan satu das tembakan bagi mempertahankan diri.
"Ketika kejadian, mangsa hanya berdua dengan isterinya. Dia dihantar ke Hospital Melaka oleh jirannya dan keadaannya dilaporkan stabil," kata Ghee Lye.










.

1 Penyokong CHELSEA:

Lady Milo on December 24, 2011 at 8:43 AM said...

negara kita ni bukan takat bab seludup je berleluasa, tapi pendatang haram, senang-senang je bagi masuk. macam baru-baru ni pendatang afrika. bawak masalah betul!!

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!