Tuesday, December 27, 2011

Maut dihempap dahan pokok


Fenomena angin kencang di pantai barat Semenanjung mengorbankan seorang pemuda yang mati setelah dihempap dahan sebatang pokok akasia yang tiba-tiba patah di Jalan Ayer Salak di sini hari ini.
Ketika kejadian pada pukul 10.45 pagi itu, Tan Yong Wee, 21, yang menunggang motosikal jenis Yamaha LC 135 sedang dalam perjalanan dari rumahnya di Ayer Salak untuk berjumpa abangnya di Tanjung Minyak.
Mangsa bekerja sebagai juruteknik pendingin hawa di sebuah kilang di Kawasan Perindustrian Bukit Rambai.

Jabatan Meteorologi hari ini mengeluarkan amaran angin kencang dan laut bergelora di beberapa kawasan di seluruh negara berikutan tiupan angin Monsun Timur Laut yang dijangka berterusan sehingga 29 Disember ini.
Sementara itu, saksi kejadian, Lim Kang Sui, 53, berkata, semasa itu angin sedang bertiup kencang dan dia yang menunggang motosikal kira-kira 100 meter di belakang mangsa nampak Yong Wee dihempap dahan yang patah itu.

"Saya nampak sebatang dahan pokok itu jatuh dan menimpa Yong Wee yang kemudian dia dan motosikalnya rebah. Saya cuba beri pertolongan. Kepala mangsa yang masih memakai topi keledar berlumuran darah," katanya ketika ditemui di tempat kejadian.
Keng Sui berkata, dia baru mengetahui pemuda itu bekerja di tempat yang sama dengannya setelah memeriksa kad pengenalan mangsa.

Sementara itu, Pengawai Operasi Balai Bomba dan Penyelamat Tangga Batu, N. Raman berkata, ketika pihaknya sampai kira-kira pukul 11.03 pagi, mayat pemuda itu terbaring dengan seluarnya tersangkut pada besi belakang tempat duduk motosikal.
"Mangsa mungkin terseret sejauh beberapa meter kerana mayatnya berada agak jauh daripada tempat dahan pokok itu menghempapnya," katanya.









.

1 Penyokong CHELSEA:

Ce'gu JAERA on December 28, 2011 at 9:47 AM said...

kesiannya... ajal itu bila2 masa menjemput kita walau di mana saja kita berada...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!