Friday, December 23, 2011

Wanita yang menelan pen 25 tahun yang lalu telah dikeluarkan... dan ia masih berfungsi!


Kita mungkin pernah kehilangan pen dan menjumpainya dibawah sofa, tetapi seorang wanita  kehilangan pen untuk 25 tahun - selepas dia menelannya dalam kemalangan.

Kejutan terjadi apabila seorang wanita berusia 76-tahun-menemui doktor apabila mengalami penurunan berat badan dan cirit-birit. Suatu penyiasatan segera mendedahkan kawasan usus besar wanita itu telah menjadi radang, yang menyebabkan sakit perut.

Doktor di Devon Royal & Exeter Hospital Yayasan Amanah kemudian mengambil imbasan CT abdomen di mana mereka kagum apabila melihat 'objek linear' yang kelihatan seperti pen.
Apabila dipersoalkan, pesakit masih ingat bahawa 25 tahun yang lalu dia telah menggunakan pen untuk mencucuk tonsil dan melihat melalui cermin. Bagaimanapun, dia kemudian jatuh ke hadapan dan tertelan pen.




Pasukan perubatan beliau memutuskan bahawa mereka harus membuang pen kerana terdapat risiko yang kecil namun boleh dilakukan melalui tebukkan kecil dilapisan perut. Apabila dikeluarkan, menakjubkan, pen itu masih boleh digunakan..









.

4 Penyokong CHELSEA:

Lady Milo on December 23, 2011 at 7:11 PM said...

ngeri jugak!

smilenajah93 on December 23, 2011 at 8:17 PM said...

perghh ! tak tahan gile ~ still boleh guna ! huh ~~~

♥ Cik Syu ♥ on December 24, 2011 at 2:01 AM said...

dasyat nyer.hehe ~ pinjm satu pen

Unknown on December 24, 2011 at 11:12 AM said...

xde keje sungguh..ade ke gne pen nk cucuk tonsil..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!