Tuesday, January 3, 2012

Ibu kehilangan 8kg selepas melihat gambar yang menunjukkan dia lebih besar daripada snowman


Apabila Mary Kirkby mendapati dia gemuk daripada snowman di taman itu, dia tahu dia terpaksa membuat sesuatu. Ketika berdiri di sebelah snowman, Puan Kirkby malah lebih besar daripada snowman dengan perut yang bulat.

Itu telah mendorongnya kepada tindakan drastik - kehilangan mengejutkan8kg. Mrs Kirkby, 60, dari Macclesfield, Cheshire, berkata: 'Apabila saya melihat gambar itu dan melihat bahawa saya adalah lebih besar daripada snowman, saya merasa malu. Saya tahu saya terpaksa mengambil tindakan. Saya tidak tidak tahu saya kelihatan begitu besar. '

Beliau mula menambah berat badan selepas kelahiran anak-anaknya, Fiona, kini 27, dan Andy, 24.

Dia berkata: "Saya telah bergelut dengan berat badan saya sejak itu. Apabila Andy sembilan, saya membawanya ke tapak pesta tempatan dan saya benar-benar tersekat di pintu pagar yang di salah satu daripada tunggangan.

'Kami pergi pada perjalanan dan kemudian apabila saya sampai di luar dan cuba untuk melalui halangan keluar saya tersekat. Ianya sangat memalukan dan wanita yang mengendalikan pintu pagar disitu terpaksa membantu saya, dan akhirnya saya berjaya membebaskan diri saya. '

"Terdapat ramai orang yang beratur di belakang saya, tetapi saya tidak berani melihat di belakang mereka kerana saya terlalu malu. '

Walaupun itu satu penghinaan, Puan Kirkby, yang tinggal dengan suami John, 63, tetap menambah berat, makan sandwich jem kegemaran dan roti bakar dengan mentega.
Dia berkata: "Saya tidak tahu bagaimana untuk mengurangkan berat badan. Dengan dua kanak-kanak, saya sentiasa sibuk dengan mereka. '

Tetapi kemudian selepas snowman dibina dalam taman itu pada waktu Krismas 2001, Puan Kirkby memutuskan dia terpaksa melakukan sesuatu mengenainya.

Dia berkata: "Apabila anda adalah lebih besar daripada snowman di taman anda, ia pasti masa untuk mengambil tindakan. 'Saya adalah saiz 26 dan saya memakai skirt anjal sepanjang masa, tetapi saya tidak benar-benar sedar betapa besar saya sehingga saya melihat gambar itu.'

Jadi, pada bulan Januari 2002, Puan Kirkby memutuskan untuk menyertai World Slimming dan menukar dietnya. Dia berkata: "Saya terkejut betapa mudahnya diet. Saya selalu fikir ia akan menjadi mustahil untuk menurunkan berat badan kerana saya tidak pernah mampu untuk berpegang kepada diet.

"Tetapi diet ini adalah mudah untuk diamalkan, dan saya tidak pernah merasa lapar. hanya pemikiran dan ingatan bahawa saya lebih besar daripada snowman tersimpan didalam ingatan saya. '

'Apabila saya melihat snowman sekarang, saya akan bangga berdiri bersebelahannya dan kali ini, saya tidak akan lebih besar daripada itu.








.

3 Penyokong CHELSEA:

HAFIZAL on January 3, 2012 at 3:52 PM said...

berat badan yg berlebihan boleh membahayakan kesihatan...betul tak cik lulu

Hanis Azla on January 3, 2012 at 5:00 PM said...

akak pun kena berdiri sebelah snowman utk memotivasikan diri ni.. he..he..

Ce'gu JAERA on January 4, 2012 at 4:57 AM said...

suatu kebanggaan dan penyuntik semangat... hehe

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!