Tuesday, January 3, 2012

Trouble, kucing tertinggi di dunia


Apabila Trouble datang berdekatan anda, dia sukar untuk terlepas. Itu kerana di Sacramento, California, kucing itu adalah 19 inci tinggi dari bekas tapak kaki ke bahu, membuat dia kucing yang tertinggi di dunia.

Pemilik, Debby Maraspina memelihara kucing itu sejak tiga tahun lalu dan gembira kerana kucing itu, telah meningkat kepada kemasyhuran. Masalahnya Trouble, sebahagian kucing rumah dan kucing serval sebahagian Afrika, hibrid yang diiktiraf yang dipanggil Savannah, tetapi ketinggiannya masih menghairankan, walaupun untuk baka.

Puan Maraspina memberitahu Bee Sacramento bahawa dia tidak benar-benar berfikir banyak saiz Trouble sehingga kawan, yang memiliki kucing terpanjang di dunia, mencadangkan Trouble diukur pada pameran kucing di Reno. Untuk membuatkan Trouble berdaftar dan disahkan sebagai kucing Guinness tertinggi adalah satu proses yang panjang.

Puan Maraspina terpaksa mendapatkan Trouble yang diukur oleh doktor haiwan dan dokumen ketinggian kucing dalam kedua-dua gambar dan video.

Selepas semua itu - dan menghantar afidavit, beliau menerima panggilan dari London pada bulan November. Mereka mempunyai berita baik untuk disampaikan - Trouble kucing baru tertinggi di dunia, menewaskan pemegang rekod sebelumnya sebanyak kira-kira satu inci.


Walaupun tinggi, Trouble beratnya hanya 20 pounds. Dan menurut John, suami Puan Maraspina, 'Kucing itu selalu relax dan berdiam didalam rumah.' Walaupun Trouble jinak, dia merupakan pemakan yang cerewet dan enggan pada makanan kucing biasa. Sebaliknya, makanannya lebih kepada daging arnab dan daging lembu.

Dan dia agak dimanjakan. 'dia selalu inginkan makanannya dipanaskan dan potong kepada ketulan - tanpa tulang,' Ujar Puan Maraspina.








.

3 Penyokong CHELSEA:

maz azura on January 3, 2012 at 11:40 PM said...

uishh..da cm rimau je aummmm hahaha..

Azrin's Blog | Blog Azrin on January 4, 2012 at 1:44 AM said...

mengadanye kucing tu..

Ce'gu JAERA on January 4, 2012 at 4:55 AM said...

woww.. macam Cheetah plak kan... hehe

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!