Tuesday, January 10, 2012

Moyang menyambut ulang tahun dengan keluarga BESAR


Untuk ulang tahun 85, Beryl O'Flynn mahu melakukan sesuatu yang istimewa dengan keluarganya berkumpul bersama-sama. Ianya mengambil masa untuk menganjurkan majlis itu. Beryl sebagai pesara pembersih mempunyai 13 anak, 48 cucu, 73 orang cicit dan lima orang piut.

Tetapi hanya 126 dari 134 orang ahli-ahli keluarganya yang hadir - merentasi lima generasi keluarga O'Flynn -  dan dia ingat semua nama-nama mereka.
Beryl berkata: "Saya gembira untuk menjadi ketua keluarga yang besar - dan sebahagian besar daripada mereka kelihatan seperti saya!

'Sungguh menakjubkan untuk berfikir apa yang saya dan suami saya mulakan beberapa tahun yang lalu.'

Beryl telah menjadi balu selama 14 tahun selepas suami, Kevin O'Flynn meninggal dunia akibat serangan jantung. Dia mempunyai 1 keturunan yang luar biasa, seramai 134 dan 126 daripada mereka menyertai sambutan hari jadinya di dalam bilik fungsi hotel tempatan di Splott, Cardiff.

Tetapi Beryl telah merangka satu sistem yang adil kepada semua anak-anaknya di hari lahir dan Krismas - memberikan mereka £ 5 untuk setiap hari lahir mereka dan lain 5 £ pada Krismas. Dan dengan anak-anak begitu banyak, ini bermakna Beryl menghantar kad hari lahir sekali setiap tiga hari, menjadikan jumlah perbelanjaan setiap tahun termasuk pos adalah lebih £ 1,500.

Beryl berkata: "Saya pun ada anak-anak yang baik dan mereka menjaga saya Mereka telah membuat saya begitu gembira dan saya suka mereka semua.


'Kami mempunyai kegemaran bersama dan saya mempunyai kehidupan yang bahagia, mereka menjaga saya - Saya tidak apa-apa selain itu.

'Ia indah untuk mendapatkan semua orang bersama-sama untuk kali pertama - kita adalah satu keluarga besar.'

Rumah Beryl di Splott, Cardiff, ditampal dengan gambar-gambar induk yang semakin berkembang.

Leanna cucu tertua beliau ialah 40 - umur yang sama seperti anak lelaki bongsu Beryl Kevin.

Beryl mempunyai banyak syarikat dan sebagai sebahagian besar daripada keluarganya tinggal berhampiran dan kerap bersembang dan minum teh. Cucu beliau, ibu-dua anak, Jodie Cordina, 30, berkata: 'Nenek saya terkenal di kawasan tempatan. "Dia seorang wanita yang sangat terkenal, di mana-mana sahaja dia pergi, semua orang tahu dia. Apabila kami keluar membeli-belah sentiasa ada yang mengenalinya dan mahu bercakap dengannya. Ia mengambil masa menganjurkan majlis dan untuk mendapatkan hampir setiap ahli keluarga bersama-sama untuk kali pertama. Tetapi ia berbaloi hanya untuk melihat senyuman di muka nenek."








.

1 Penyokong CHELSEA:

Zie Madini on January 10, 2012 at 3:14 PM said...

PERGHHHH! tu baru keluarga besau kan. panjang umur si moyang tu. hehe

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!