Wednesday, January 25, 2012

Nenek yang kembali menjadi ibu diusia 53 tahun


Pada usia 53 tahun, Debbie Hughes selalu membayangkan bayi ada dalam rumah adalah cucu-cucu dari anak-anaknya. Sebaliknya, walaupun mengambil pil perancang keluarga, dia telah menjadi salah seorang wanita tertua di Britain, iaitu ibu yang pernah secara semulajadi hamil - melahirkan seorang bayi lelaki yang sihat yang dinamakan Kyle.

Miss Hughes mengambil ujian kehamilan selepas keluarganya mengusik setelah berat badan kelihatan meningkat, menjangkakan dia mengandung. Tetapi selepas memakai cermin mata, dia melihat hasilnya, dan dia sangat terkejut. Dan nampaknya anak itu berbeza 26 tahun lebih muda daripada abangnya.

Pakar kesuburan menyifatkan keadaan itu sebagai 'luar biasa', Miss Hughes belajar semula bagaimana menguruskan bayi kecil. "Saya telah melahirkan tiga orang anak, dan saya yakin mengambil pil perancang keluarga semata-mata untuk memastikan saya tidak akan mengandung lagi. Tetapi saya tidak pernah membayangkan yang saya akan hamil lagi diusia ini.

'Saya nenek dan Saya suka menjaga cucu-cucu saya - Saya tidak pernah terfikir bahawa saya akan menjaga bayi lain terutama anak saya sendiri.' Syak wasangkanya bermula pada Mac lepas, di mana pada waktu itu dia sudah mengandung lima bulan.

'Mark perasan perut saya sedikit menonjol dan dia mula mengusik saya bahawa saya telah menambah sedikit berat,' katanya. 'Dia berjenaka bahawa saya boleh hamil, yang seolah-olah mustahil, kerana saya masih mempunyai haid saya.

'Saya fikir saya telah membazirkan wang untuk saya melakukan ujian seperti yang saya tidak mungkin akan hamil, tetapi apabila ia menunjukkan positif, saya tidak percaya.

'Saya terpaksa memakai kaca mata untuk membaca hasil ujian, dan saya sangat terkejut. Saya keluar dan membeli tiga lagi ujian untuk memastikannya.'
Miss Hughes, pembantu barang kemas, yang tinggal bersama rakan kongsi beliau Paul Clarke, 45, pemandu kenderaan barangan berat, tidak merancang untuk menambah anak. Dia telah pun mempunyai dua orang anak lelaki Mark, 26, dan Brandon, 11. Hayley anak perempuannya meninggal dunia dalam tragedi hanya seminggu sebelum ulang tahun ke 18 nya. Dia juga nenek kepada anak-anak perempuan Mark - Lydia, dua, dan Nicole, tiga.

Dia berkata: "Saya berasa amat bimbang kerana umur saya agak mustahil untuk menghadapi kehamilan kerana saya tahu ada peluang tinggi saya kehilangan bayi atau melahirkan anak pramatang. Tetapi saya berasa sangat sihat sepanjang masa itu. '

Dia melahirkan seorang bayi yang sihat, Kyle pada Jun lepas di  Hospital Besar Northampton.


 "Ia adalah menakjubkan untuk memegang dia dalam tangan saya selepas itu, dan saya rasa kasih sayang saya tercurah pada bayi kecil itu, perasaan sama yang saya telah rasai dengan anak-anak saya yang lain.

'Saya lebih letih daripada yang saya lakukan sebelum ini, terutamanya bangun untuk menyusukannya disebelah malam. Tetapi saya sangat gembira kerana berpeluang menjadi ibu lagi. '









.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!