Friday, January 13, 2012

Seorang remaja mengakui membunuh jiran, 'kerana dia ingin tahu apa rasanya membunuh'


Seorang remaja di Missouri memberitahu pihak berkuasa dia ingin tahu bagaimana rasanya membunuh ketika memberitahu hakim bahawa dia mencekik jirannya yang berumur 9 tahun dengan tangannya dan kemudian memotong tekaknya dengan pisau.

Alyssa Bustamante, yang akan berusia18 tahun, 28 januari ini, mengaku bersalah terhadap pembunuhan darjah kedua, dan tindakan jenayah bersenjata dalam membunuh Elizabeth Olten di St Martins, sebuah bandar luar bandar di barat Jefferson City.

Pada pendengaran hari Selasa, Bustamante tunduk, berambut panjang perang meliputi matanya, ketika hakim membacakan pertuduhan yang dipinda dan bertanya jika dia faham mengenai haknya kepada perbicaraan.

Dia menjawab, 'ya.'

Hakim Pat Joyce kemudian bertanya Bustamante untuk menggambarkan apa yang dia lakukan.

'Saya cekik dan menikamnya di dada.' Bustamante berkata, melihat tepat pada hakim.

Adakah anda memotong tekaknya juga? ' hakim bertanya.

'Ya' Bustamante bertindak balas.

Bustamante berkata dia menggunakan pisau untuk memotong tekak Elizabeth dan kemudian mencekik gadis itu dengan tangannya. Pengakuan ini mengambarkan betapa kejamnya Bustamante dan kedengaran ibu mangsa menangis sebaik mendengar pengakuan itu.

Elizabeth

Bustamante, yang berusia 15 tahun pada masa serangan itu, telah dikenakan dengan pembunuhan darjah pertama dan sepatutnya akan dibicarakan bermula 30 januari. Sebaliknya, menjatuhkan hukuman telah ditetapkan untuk Februari 6. Bustamante menghadapi hukuman 10-30 tahun hidup di dalam penjara.

Menurut pendakwaraya Bustamante dituduh menyebabkan kematian Elizabeth, dia menggali dua lubang yang digunakan sebagai kubur, kemudian bersekolah selama kira-kira seminggu sementara menunggu masa yang sesuai untuk membunuh.


Beratus-ratus sukarelawan membuat carian selama dua hari untuk Elizabeth sebelum mayatnya ditemui.
Juvana keadilan pegawai memberi keterangan bahawa Bustamante telah cuba untuk membunuh diri pada tahun 2007 dan telah menerima rawatan kesihatan mental untuk kemurungan dan mencederakan diri sendiri.

Pada halaman YouTube yang kini tidak berfungsi lagi dengan namanya, salah satu daripada hobi Bustamante telah disenaraikan sebagai 'orang membunuh'.

Beberapa minggu sebelum pembunuhan itu dia tweet: 'Ini adalah semua yang saya mahu dalam hidup; sebab untuk semua kesakitan ini.'

1 Penyokong CHELSEA:

Ce'gu JAERA on January 14, 2012 at 11:30 AM said...

memang kejamm sgt... dia jadikan seorang kanak2 sbg mangsa testimonial..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!