Friday, February 3, 2012

Carlos Tevez (Manchester City) bertukar ke sukan lain.. Nak main GOLF..


Carlos Tevez telah menggambarkan keadaan beliau di Manchester City sebagai 'lucu' dan menyalahkan kelab kerana gagal mencari satu perjanjian dan menamatkan mimpi ngeri di Stadium Etihad.
Tevez, yang telah AWOL (Absent Without Official Leave) di Argentina sejak dia terakhir bermain untuk City empat bulan lalu, telah hilang £ 9.3million melalui pertikaian dengan kelab itu.

Pemain Antarabangsa Argentina itu telah merayu kepada Barclays Premier League terhadap denda enam minggu yang dikenakan oleh kelab itu untuk ketiadaan berterusan. Dan dalam satu temu bual dengan Sportmagazin Kicker, beliau berkata beliau berharap satu resolusi kepada masalahnya boleh didapati tidak lama lagi.

Beliau berkata: 'Saya fikir seluruh keadaan telah menjadi hampir melucukan. Saya mahu meninggalkan City dan mempunyai tawaran dari kelab-kelab dalam liga lain, kedua-dua Itali dan Sepanyol.

'Tetapi pada akhirnya ia tidak berjaya kerana City tidak akan menerima mana-mana kelab yang membuat tawaran. City berkata, mereka telah mengeluarkan kos yang banyak untuk saya, oleh itu, mereka tidak mahu melepaskan saya dengan harga yang rendah. Mereka juga tidak mahu meminjamkan saya kepada mana-mana kelab. Saya benar-benar tidak tahu apa yang akan berlaku dalam bulan-bulan akan datang.

'Saya telah menghantar surat kepada City, memberitahu mereka, mengapa saya mahu pergi. Dalam beberapa hari lalu, saya juga telah menghubungi Liga Perdana Inggeris untuk membuat rayuan terhadap denda yang City telah kenakan ke atas saya.

'Saya menunggu jawapan daripada Liga Perdana Inggeris. Pergi ke Liga adalah satu-satunya pilihan yang saya ada sekarang.' Dijangka Tevez akhirnya akan selamat keluar dari Manchester City pada bulan Januari, tetapi perpindahan datang dan pergi tanpa kelab dan pemain yang tidak dapat bersetuju mengenai syarat-syarat tertentu.

Paris St Germain, AC Milan dan Inter Milan hampir untuk mendapatkannya, tetapi dia juga telah membayangkan bahawa dia akan berpindah ke Sepanyol, walaupun Barcelona tidak akan menjadi satu pilihan untuknya. Beliau berkata: 'Saya dapat melihat bahawa tiada apa-apa yang boleh saya lakukan. Terdapat tawaran daripada Milan, dari Inter dan dari Paris Saint-German.Tapi tidak ada yang berjaya membawa saya keluar dari City.

Dia meneruskan: 'Terdapat juga hikmah untuk semua ini. Saya mahu lebih dekat dengan keluarga saya. Dan kerana saya tidak dapat bermain di City, saya mengambil keputusan untuk mengawal keadaan diri sendiri." Tevez percaya terdapat peluang perdamaian dengan pengurus Roberto Mancini, walaupun usaha mereka gagal untuk menyelesaikan perbezaan mereka.

Dan untuk masa terdekat, beliau berkata, dia gembira di padang golf dan bermain dalam perlawanan bola sepak persahabatan jika ada masa terluang.










.

2 Penyokong CHELSEA:

Ce'gu JAERA on February 3, 2012 at 7:20 PM said...

Tevezz... player faveret saya... kesian plak nasib dia macam tu kan.. nampaknya karier dia dalam bola sepak macam tali tak bergantung...

fRaMe+LenSeS on February 3, 2012 at 7:41 PM said...

Mcm2 aihh. Cian plak. Huu

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!