Sunday, February 5, 2012

Kanak-kanak mati tersepit di eskalator..


Peringatan untuk ibu bapa agar mengawasi anak-anak mereka ketika menaiki eskalator. Jangan sampai insiden mengerikan ini menimpa anak anda! Seorang kanak-kanak lelaki berumur 9 tahun tersepit eskalator di sebuah gedung membeli belah di China. Tragisnya, kanak-kanak tersebut mati kerana kepalanya tersepit antara eskalator yang sedang bergerak dengan tembok tingkat atas.

Insiden nahas ini terjadi di sebuah pusat gedung membeli belah Xinyidai yang ada di wilayah Xidan, Beijing. Demikian seperti dipetik oleh Xinhua. Salah seorang saksi berkata, kanak-kanak tersebut menggunakan eskalator untuk naik dari tingkat 5 ke tingkat 6 seorang diri, tanpa ditemani siapapun. Tiba-tiba kanak-kanak itu menjulurkan kepalanya ke arah luar eskalator dan akhirnya kepalanya tersepit dengan tembok tingkat atas yang berada tepat di sebelah eskalator. Tragis, kanak-kanak itu mati.

Diketahui bahawa ibu kanak-kanak malang itu memiliki sebuah kedai di bangunan itu. Dan ketika kejadian, si ibu sedang sibuk melayan pembeli di kedainya sehingga tidak menyedari pergerakan anaknya.
Salah seorang pengurus kedai disitu, Hong Liang berkata, terdapat sebanyak 30 eskalator dan 10 lif di bangunan itu. Menurutnya, kesemuanya rutin mendapatkan pemeriksaan.

Insiden ini masih dalam penyiasatan pihak polis Beijing. Pihak pengurusan bangunan itu juga telah menyatakan akan bekerjasama dengan pihak tertentu dalam penyiasatan tersebut.
Pasca kejadian, gedung membeli belah yang terletak di tengah kota Beijing ini masih tetap dibuka. Namun eskalator yang menjadi tempat kejadian itu ditutup untuk sementara.





.

4 Penyokong CHELSEA:

Unknown on February 5, 2012 at 11:05 PM said...

awasi anak2 anda... malang tidak berbau... walau pun hanya di askelator...

Abu Zafran on February 5, 2012 at 11:40 PM said...

kadang2 ibu bapa cuai akan menyebabkan kematian kepada anak2 yang tidak tahu apa2

jom sertai
Segmen : Promosi Blog Anda

S.A.M on February 6, 2012 at 3:11 AM said...

iskh3 eskalator pun boleh membunuh..

Blog Rilek-Rilek

fatin aqilah shaari on February 6, 2012 at 10:11 AM said...

kadang kadang ibu dan ayah ini mcm tak kisah bila anak anak dia main main tidak kisah lah dekat mana . alasan nya budak budak biasa lah . lepas kena menangis tak berlagu ..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!