Sunday, February 12, 2012

Macaulay Culkin [pelakon Home Alone], kini....


Dia pernah menjadi seorang bintang, seorang pelakon yang sangat berjaya, ketika masih kecil bersama 'Home Alone'. Walau bagaimanapun, Macaulay Culkin, kini 31, muncul tidak terurus dan kurus ketika ditemui oleh peminat di New York pada hari Rabu.

Dengan janggut yang serabut dan rambut yang tidak tersikat, dia kelihatan cengkung sambil menghirup minuman tenaga. Tetapi jurucakapnya menegaskan tidak ada perlu bimbang, berkata dalam satu kenyataan: 'Macaulay Culkin dalam kesihatan yang sempurna baik.'

Kemunculannya adalah jauh berbeza daripada anak muda comel yang dikenali masyarakat antarabangsa dengan kemasyhurannya sebagai Kevin McCallister dalam Home Alone pada 1990.
Culkin pernah menjadi bintang kanak-kanak paling popular di Hollywood, menguasai £4million dalam filem ketika dia membintangi Richie Rich pada 1994.

Tetapi pelakon muda itu dilanda masalah dan telah mengharungi beberapa tragedi peribadi, termasuk kematian kakaknya Dakota dalam kemalangan kereta dan kakak tirinya, Jennifer Adamson akibat terlebih dos dadah.

Kerjayanya kemudian terhenti selepas dia terbabit dalam pertikaian kewangan antara ibu bapanya Christopher Culkin dan Brentup Patricia kemas. Pada tahun 1998 seorang hakim memecat bapanya yang merupakan pengurusnya. Setelah berehat, Culkin kembali kepada filem pada tahun 2000.

Walau bagaimanapun, tiada filem dapat menandingi kejayaan siri Home Alone.

Pada 2004, beliau telah ditangkap selepas polis menahan sebuah kereta di mana beliau adalah penumpang dan mendapati lebih daripada setengah auns ganja dan beberapa pil Xanax, preskripsi ubat yang digunakan untuk merawat kemurungan dan gangguan panik.

Dia mengaku bersalah terhadap tuduhan pelanggaran undang-undang pemilikan ubat tanpa preskripsi dan ganja.

Pelakon itu berkahwin dengan pelakon Rachel Miner pada tahun 1998 tetapi mereka bercerai pada tahun 2002. Dia juga mengadakan hubungan cinta dengan bintang Black Swan, Mila Kunis selama lapan tahun sebelum pasangan itu berpisah pada tahun 2010.


Dia mempunyai hubungan yang terkenal rapat dengan Michael Jackson semasa mudanya, dan juga memberi keterangan untuk membela penyanyi itu dalam perbicaraan mencabul kanak-kanak pada tahun 2005.
Dia telah mengambil pendirian dan tegas menafikan apa-apa kelakuan yang tidak sopan atau menyentuh pada zamannya ketika tidur di Neverland Ranch Jackson.






.

3 Penyokong CHELSEA:

Unknown on February 12, 2012 at 10:56 PM said...

kemahsyuran itu tidak menjanjikan kesempurnaan bukan... Sam Banjamin akui.. Beliau seorang yg legend dalam home alone....

Anonymous said...

@Sam Banjamin

yup memg btul.. stuju...

Unknown on February 13, 2012 at 10:02 AM said...

kesiannya...tu la..x semua artis hollywood tu gah...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!