Friday, March 23, 2012

Budak 4 tahun tergantung di tingkap besi selepas terjatuh dari tingkat 6


Jatuh dari tingkap tingkat 6 biasanya tidak digambarkan sebagai bernasib baik, tetapi seorang budak lelaki di China sebenarnya sangat bernasib baik kerana dia tersangkut di besi luar tingkap di bawah. Budak berusia empat tahun itu terpaksa diselamatkan oleh anggota bomba semasa dia berpaut pada tingkap besi di Guangyun, wilayah Sichuan, China.

Budak itu mengambil keputusan untuk pergi mengembara selepas dia ditinggalkan sendiri dirumahnya kerana neneknya keluar. Apabila dia pergi, dia memanjat tingkap pangsapuri tingkat keenam. Dia kemudian tergelincir dan jatuh, tetapi bernasib baik kerana tersangkut di besi tingkap pangsapuri di bawah. Dia lalu berpaut di besi itu manakala saksi yang melihat kejadian itu membuat panggilan kecemasan meminta pertolongan.


Dua orang telah memegang budak itu untuk memastikan dia tidak terus jatuh ke tingkat bawah.
Apabila anggota bomba tiba, mereka segera mengikat budak itu ke besi menggunakan tali untuk menghalangnya daripada jatuh.

Mereka kemudiannya menggunakan gergaji untuk memotong besi dan membuat satu lubang agak budak itu boleh masuk melaluinya. Dia kemudian ditarik kedalam, dan segera dipeluk oleh keluarganya yang menanti dengan cemas.






.

3 Penyokong CHELSEA:

Liza Abu Bakar on March 23, 2012 at 10:37 AM said...

rasa nak pengsan kak liza dgn situasi camni. panjang umur budak ni.

Nour Adieb on March 23, 2012 at 11:07 AM said...

Wah,nasib selamat

Khumaera Ismail aka Mariam Ismail on March 23, 2012 at 11:09 AM said...

menakutkan aje..huhu~

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!