Saturday, March 17, 2012

Kerana gula-gula, dia dihukum sehingga mati


Sungguh tragis akhir hidup Savannah Hardin. Dia dihukum berlari selama tiga jam kerana telah berbohong kepada neneknya tentang makan gula-gula. Kanak-kanak perempuan berusia 9 tahun ini mengalami dehidrasi parah dan kejang, dan akhirnya meninggal beberapa hari kemudian.

Polis tempatan menyebut kes ini sebagai pembunuhan. Mereka sudah menahan nenek dan ibu tirinya untuk dipersalahkan atas kejadian ini.
Saksi mengatakan Savannah disuruh lari dan tidak dibolehkan berhenti selama tiga jam pada hari Jumaat. Ibu tiri gadis itu, Jessica Mae Hardin, 27 tahun, menghubungi polis dan mengatakan bahawa Savannah mengalami kejang dan tidak responsif.

Jiran mereka, Rodger Simpson, mengatakan dia melihat seorang gadis kecil berjalan sekitar pukul 4 petang, tapi tidak melihat siapa pun mengejar atau memaksa dia.

"Saya melihatnya berjalan di bawah sana, itulah yang saya katakan kepada detektif," kata Simpson yang rumahnya di bukit menghadap ke rumah keluarga Hardin.

Pihak berkuasa masih cuba untuk menentukan apakah Savannah dipaksa dengan paksaan fizik atau dengan perintah verbal. "Informasi yang dikumpulkan pihak polis menyebutkan kanak-kanak itu dipaksa untuk berjalan setelah berbohong kepada neneknya, Joyce Hardin Garrard, 46 tahun, setelah makan gula-gula," kata jurucakap pejabat polis, Natalie Barton.

Savannah Hardin meninggal di hospital di Birmingham, menurut siaran berita dari pejabat polis. Kenyataan dari polis mengatakan laporan autopsi menunjukkan kanak-kanak itu mengalami dehidrasi yang sangat parah dan memiliki tingkat natrium yang sangat rendah. Seorang ahli patologi negara memutuskan itu adalah pembunuhan.






P/S - Verbal - lisan





.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!