SETIAP kali ketika menonton rancangan kegemaran kita di televisyen (TV), iklan-iklan selalu sahaja mencelah untuk mempromosikan pelbagai produk baru.
Format serta cara penyampaian iklan yang tidak kreatif untuk mempromosikan barangan tersebut kadangkala begitu memualkan dan membosankan.
Dalam konteks pengiklanan, memperkenalkan sebarang produk baru melalui televisyen adalah cara yang paling berkesan. Berbanding cara pengiklanan yang lain kerana televisyen mempunyai pengikut dan penonton yang paling ramai.
Jadi, tidak salah sekiranya sesebuah iklan itu dihasilkan dengan format serta cara yang paling kreatif dan bukan sekadar melepaskan batuk di tangga.
.
2 Penyokong CHELSEA:
betul iklan biarlah dengan kehendak penonton kn.. asal x melebih2
mungkin strategi company ni agaknya... membuat satu iklan tu, dengan impak ke 'jiwa' penonton...
http://thetimelines2u.blogspot.com/2012/03/tebiat.html
jemput kunjung ke blog saya. komenlah seadanya... menyokong dan menghargai sesama kita.
zul a.k.a sam banjamin
(founder of gerila penulisan kreatif)
Post a Comment