Wednesday, March 21, 2012

Tangan lelaki ini melekat pada lantai selama 4 jam sebelum diselamatkan


Apabila lelaki ini cuba melakukan kerja membaiki rumah, dia rupa-rupanya mengundang malapetaka. Tetapi tidak pernah terjadi seteruk itu buat Alan Williams. Lelaki yang berusia 46 tahun itu di rumahnya di Market Drayton, Shropshire, apabila dia tergelincir di atas tangga dan tak sengaja melepaskan paku lima inci melalui tangan kirinya.

Tangan Williams telah terpaku ke lantai selama hampir empat jam dan dia tidak dapat bergerak atau mendapatkan bantuan. Dia hanya diselamatkan apabila temannya yang juga seorang kakitangan jururawat Amos Suzanne pulang ke rumah dari tempat kerja dan terkejut mendapati dia menggigil.

Cik Amos telah mendail 999 untuk mendapatkan bantuan. Williams berkata: 'saya tergelincir pada bahagian atas tangga dan letakkan tangan kiri saya, dan kemudian pistol paku di tangan kanan saya pergi, 'bang'.


'Saya dipinkan ke lantai, saya tidak dapat bergerak, tetapi sebenarnya tidak banyak darah dan saya tidak berada dalam kesakitan.

'Selepas tiga jam walaupun kaki saya telah mula kebas dan saya rasa sangat sejuk, saya bersyukur apabila Suzanne muncul melalui pintu.' Sebagai bukti, gambar menunjukkan, bolt yang berkuasa tinggi berada betul-betul melalui tangan Williams 'tetapi menakjubkan ia terlepas tendon dan urat penting.

Pasukan bomba terpaksa mengangkat keseluruhan lantai untuk membawanya ke hospital di Newcastle-Under-Lyme. Selepas hanya satu jam pembedahan, tangan Williams telah dibebaskan dari paku itu.



Doktor kata saya sangat bertuah kerana kemalangan itu, tangan saya tidak terkena saraf atau mana-mana sistem peredaran darah. '







.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!