Sunday, April 1, 2012

Disahkan menghidap leukemia, pemain bola in terpaksa bersara


Khabar menyedihkan menimpa kelab Aston Villa. Kapten mereka, Stiliyan Petrov didiagnosa menderita leukemia akut pada jumaat. Berita ini cukup mengejutkan, kerana Petrov bermain penuh selama 90 minit ketika Villa dikalahkan 1-3 oleh Arsenal pada minggu lalu.


Sokongan terus menerus diterima oleh pemain negara Bulgaria itu dari sesama pemain Premier League. Dari rakan satu kelab, Darren Bent sehingga legenda England, Gary Lineker. Pemain berusia 32 tahun itu memulakan rawatan di sebuah hospital di London pada hari Isnin, dan mengeluarkan kenyataan sejurus selepas tiba di kelab, mengucapkan terima kasih kepada masyarakat bola sepak di atas sokongan mereka.


Pemain Chelsea termasuk John Terry dan Fernando Torres juga menunjukkan sokongan mereka sebelum perlawanan, (chelsea menang 2-4) dengan memakai t-shirt semasa warmup, 'fikiran kami sentiasa bersama anda' dengan nama dan nombor Petrov di belakang mereka.

Pemain antarabangsa Bulgaria itu berikrar untuk melawan penyakit dan mendedahkan dia telah menggunakan pemain tengah Bolton, Muamba sebagai inspirasi.





.

1 Penyokong CHELSEA:

CIKU on April 1, 2012 at 10:54 AM said...

HI LULU..CIKU DTG LG BWK COTTON LAKS
http://tanggadomino.blogspot.com/2012/04/ciku-dan-cotton.html

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!