Wednesday, April 18, 2012

Lelaki ini hanya boleh makan makanan yang lembut, sebab takut akan tercekik


Ketika dia pulih dari Anoreksia, dia sedar dia harus makan makanan yang lembut kerana dia takut dia mungkin tercekik makanan pejal. Marc Corn, yang kini hanya mempunyai berat 49.9kg, bercakap tentang keadaannya selepas NHS (National Health Service) minggu lalu mendedahkan kemasukan ke hospital untuk penghidap gangguan makan lelaki meningkat dua kali ganda sejak tahun lepas.

Berusia 23 tahun, dari Basildon, Essex, mendedahkan akibat fobia, yang telah dicetuskan oleh kanak pembuli, dia akan diserang oleh panik setiap kali dia berhadapan dengan makanan biasa. Beliau berkata: 'Apabila saya 14 tahun, saya ditimbang 108kg dan tertekan kerana diejek pembuli yang memanggil saya gemuk.


'Saya menjadi sangat kurus, anda boleh melihat semua tulang. Tetapi saya lebih suka seperti itu berbanding banyak lemak. Namun, kini,  berat saya kurang daripada 50kg. Saya hampir tidak makan apa-apa. Tetapi dengan bantuan keluarga saya, saya dijalan yang betul untuk pemulihan.

Tetapi kes Marc bukanlah sesuatu yang luar biasa dan ia kini dianggarkan bahawa 20 peratus daripada rakyat 1.6million dengan gangguan makan di UK adalah lelaki.





.

3 Penyokong CHELSEA:

Unknown on April 18, 2012 at 7:59 PM said...

huh.kesian.tak pasal2 jadi kuros.wahh aku pulak nak gemok..

Nour Adieb on April 18, 2012 at 8:16 PM said...

Alala,cian dia

Anonymous said...

kesiannye.. die ni phobia makanan la kot..

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!