Thursday, May 24, 2012

Video Mike Tyson yang sedang solat dan berdoa dengan khusyuk..


Mike Tyson adalah legenda tinju dunia, setelah Muhammad Ali. Namun dia menemui hidayah Allah SWT. Dia memeluk Islam saat menjalani hukuman penjara atas tuduhan memperkosa ratu cantik Amerika Syarikat (AS) tahun 1991. Sebelum dipenjara, Tyson sedang berada dalam puncak kariernya. Dia tercatat sebagai juara dunia tinju kelas berat sejak 1986 hingga tahun 1990. Ketika keluar dari penjara, Tyson sempat beberapa kali menjalani pertandingan untuk mempertahankan gelarannya, namun tidak berhasil.


Khabar terakhir, Januari lalu, dia sempat muncul di arena tinju bebas di AS. Setelah itu, Tyson seakan menghilang hingga muncul khabar bahawa legenda tinju itu menjalani ibadah umrah, beberapa waktu lalu. Perjalanan ke Tanah Suci itu ternyata sungguh terbekas di hati mantan petinju dunia, Mike Tyson. "Saya masih suka menangis bila ingat saya boleh datang ke Taman Syurga di Madinah," ujarnya, menceritakan saat-saat mengharukan ketika dia solat di Raudhah, disamping makam Rasulullah SAW.


"Saya bahkan berfikir untuk tidak beranjak dari tempat suci itu." Secara bergurau lelaki yang dulu dijuluki sebagai " the neck of the concrete" ini menyatakan tak ingin dikenali sebagai Mike Tyson oleh orang lain ketika berada di Tanah Suci. "Saya berharap mereka membiarkan saya menikmati saat-saat saya penuh emosi dan sendirian berdoa." Tyson pergi berumrah bersama-sama dengan presiden misi perdamaian Kanada, beberapa duta besar Perserikatan Bangsa-Bangsa, dan cendekiawan Muslim Shazad Muhammad.


Di Madinah ramai peminat menunggu berjam-jam untuk melihat dan berfoto bersama petinju terkenal di dunia itu. Dan menakjubkan, apabila melihat sendiri dia solat dan berdoa dengan begitu khusyuk.




P/S - Dah berkali-kali cuba upload video, tapi entah dimana silapnya asyik error..




.

4 Penyokong CHELSEA:

Sayidah Nafisah Ruslan on May 24, 2012 at 12:50 PM said...

alhamdulillah :)
apa nama islamnye ye..

Lulu Caldina on May 24, 2012 at 4:00 PM said...

@Sayidah Nafisah Ruslan Malik Abdul Aziz

Ce'gu JAERA on May 25, 2012 at 5:56 AM said...

alhamdulillah syukur... rasa sebak juga baca kisahnya... Islam itu memang indah

Cik Fie on December 24, 2012 at 9:21 PM said...

alhamdulillah.
akhirnya , dia dapat hidayah :")

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!