Friday, July 13, 2012

Seram!! Restoran ini berada di tengah kubur


Biasanya kuburan dianggap tempat seram yang tidak ingin sering dikunjungi oleh setiap orang. Namun anehnya di India, kuburan justru dijadikan tempat asyik untuk menikmati makanan. Seperti yang dipetik dari Oddity Central, seorang lelaki dari India mendirikan sebuah restoran di tanah perkuburan. Yang menarik, si pemilik tidak memindahkan kuburan tersebut. Sebaliknya dia justru menjadikannya sebagai salah satu hiasan. Berlokasi di Ahmadad, India, restoran unik tersebut dinamakan New Lucky. Restoran dengan menu popular teh tarik ini memiliki beberapa kuburan warna hijau terang di sebelah-sebelah kerusi pelanggan.


Para pengunjung mengaku tidak terganggu menikmati hidangan sambil melihat kuburan tersebut. Mereka menganggapnya sebagai hiasan ruangan dan pelayan dengan tenang melewatinya sambil membawa cawan berisi teh di tangan. Krishan Kutti Nair, si pemilik, berfikir lokasi yang menyeramkan ini baik untuk bisnes. Krishan sendiri tidak mengetahui makam siapa saja yang ada dalam restoran tersebut. Tapi sejarawan tempatan menyebut tempat itu menjadi peristirahatan terakhir seorang tokoh sufi beserta dengan keluarganya dari abad ke-16. Awalnya, restoran New Lucky hanya berupa kedai di luar pekuburan. Saat itu, seorang bernama K.H Muhammad membuka kedai tersebut. Kemudian Krishan ikut mengelolanya hingga menjadi besar dan akhirnya memiliki bangunan tembok mengelilingi beberapa makam.

Walaupun lokasi itu dianggap aneh dan menakutkan, Krishan mengaku tidak akan memindahkan kuburan itu meskipun pelanggan mengesyorkan dia memperluas ruangan. Bahkan setiap pagi Krishan menghiasi nisan-nisan yang dijangka dari abad ke-16 tersebut dengan bunga segar. "Kuburan adalah keuntungan," ujar Krishan. "Bisnes kami menjadi lebih baik kerana adanya itu (kuburan)."





.

2 Penyokong CHELSEA:

maszull on July 13, 2012 at 8:34 PM said...

assalamualaikum Lulu...macam ni pun ada jugakan...:)

Unknown on July 13, 2012 at 10:33 PM said...

ish... hilang selera la kalau ada restoran macam ni kat Malaysia ni

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!