Saturday, August 18, 2012

Lelaki malang Ini menderita Neurofibromatosis


Lelaki malang ini bernama Li Yong (58 Tahun) warga China, dia menderita neurofibromatosis satu penyakit genetical gangguan sistem saraf yang mempengaruhi perkembangan dan pertumbuhan sel saraf . Gangguan ini menyebabkan tumor tumbuh pada jaringan saraf yang akan menyebabkan kelainan pada kulit dan tulang penderita. Penyakit Li Yong sudah berada pada stage dua. Seluruh tubuhnya di tumbuhi tumor, wajahnya sudah benar-benar cacat dengan tumor yang sangat besar. Wajahnya dilihat seperti meleleh dengan tumor yang menggantung pada pipi sebelah kanan Sebelumnya lelaki Tiong Hoa ini bekerja sebagai tukang masak di sebuah rumah makan di daerahnya. Kerana penyakitnya tersebut dia di keluarkan dari tempatnya bekerja dan saat ini tidak ada orang yang memperdulikannya.

Kerana kemiskinannya dia merasa bahawa dia tidak mempunyai penyelesaian atas penyakit yang di deritanya. Jangankan untuk berubat, untuk makan saja dia sudah bersusah payah untuk mendapatkannya. Sebetulnya ini adalah tragedi kemanusiaan yang sangat mengerikan, hanya keajaiban yang mampu membebaskan dirinya dari penyakit yang mengerikan itu. Secara perlahan-lahan penyakitnya akan terus berkembang dan akan berhenti setelah dia menemui ajal.

Dalam keadaan tersebut dia harus mengemis untuk mempertahankan hidup. Bersyukurlah, untuk hidup sihat, anda tidak harus selalu minta kepada Tuhan. Tuhan tahu apa yang anda perlukan dan memberikannya lebih dari apa yang anda perlukan.






.

1 Penyokong CHELSEA:

Unknown on August 18, 2012 at 12:19 PM said...

kesian kat dia...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!