Monday, August 6, 2012

Seramai dua billion orang diseluruh dunia menyaksikan Usain Bolt melakar sejarah, tapi tidak seorang pun berada di Amerika


Dianggarkan dua bilion orang di seluruh dunia melihat pelari terpantas Jamaica, Usain Bolt menunjukkan saingan untuk memenangi emas di acara akhir 100m lelaki - tetapi tiada seorang pun daripada mereka berada di Amerika Syarikat, apabila NBC enggan menyiarkan detik bersejarah itu secara langsung. Bolt telah mengekalkan gelarannya sebagai lelaki terpantas di dunia. Tetapi, bukan untuk kali pertama, NBC mengambil keputusan kontroversi untuk memegang penyiaran acara yang sangat popular sehingga waktu perdana, meninggalkan berjuta-juta peminat marah kerana ketiadaan siaran langsung. Peminat yang terdesak untuk melihat pelari terpantas itu melepaskan kemarahan mereka di twitter, menggunakan hashtag # NBCfails.


Dengan rekod Olimpik 9.63 saat, Bolt mempertahankan gelaran didambakan sebagai manusia terpantas di planet ini. Penonton TV global yang dianggarkan sehingga dua bilion melihat pelari Jamaica itu  mengekalkan mahkota pelari pecut 100 meter dan penonton Amerika tidak berada di antara mereka.







.

2 Penyokong CHELSEA:

Unknown on August 7, 2012 at 12:36 AM said...

Tak ada siapa dah boleh lawan Bolt... selamba jer dia lari...

Berdialog Dengan Jin (klik) on August 7, 2012 at 10:02 AM said...

kesian Amerika... hish

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!