Sunday, October 7, 2012

Apakan daya.. Niat dihati ingin menjadi cantik


Isabel Gonzales datang ke Viviana's Body Secrets Spa di Doral, Florida pada Julai 2012 lalu untuk melakukan prosedur peremajaan kulit dengan cara menerima suntikan vitamin di wajahnya dengan harga 900 Dollar AS. Saat itu Gonzales menerima suntikan di titik antara kening, di sudut hujung bibirnya serta di kedua sisi dari dagu bahagian bawahnya. Tapi kerana tak ada perubahan, sekitar 2 minggu kemudian dia datang lagi dan diberikan suntikan selanjutnya. Namun setelah menerima perawatan, wajahnya bukan terlihat muda melainkan mulai membengkak, merah, gatal dan terkena infeksi yang menyakitkan.

Dia pun segera dibawa ke rumah sakit dan harus dirawat selama 2 bulan. Doktor yang merawatnya risau terhadap keadaan Isabel kerana takutkan wajahnya akan mengalami kecacatan kekal akibat dari prosedur ini. Pemilik spa, Viviana Ayala telah ditangkap dengan tuduhan melakukan amalan kedoktoran ilegal akibat tidak memiliki lesen, serta tidak terlatih atau memiliki sijil untuk memberikan suntikan di wajah.

Namun ia membantah semua tuduhan terhadap dirinya tersebut. Risiko buruk yang diterima pesakit setelah melakukan rawatan kecantikan bukanlah yang pertama kali, sebelumnya ada banyak kes yang ditemui seperti komplikasi serius akibat suntikan botoks ilegal.






.

2 Penyokong CHELSEA:

hasmardy on October 7, 2012 at 10:50 PM said...

saya tag awak untuk join GA...

Anonymous said...

cerita best hehehe

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!