Sunday, October 7, 2012

Macam mana keadaan ruang rehat pramugari dan pramugara dalam kapal terbang?


Bagi ramai orang, menaiki pesawat terbang adalah sebuah impian dan angan-angan. Bagi masyarakat ekonomi bawah saat ditanya tentang "menaiki pesawat", pasti mereka akan menjawab: "mahal." Anggapan tersebut tidak sepenuhnya benar dan tidak sepenuhnya salah, kerana saat ini banyak syarikat penerbangan berbiaya rendah, khususnya untuk tujuan-tujuan yang dekat dan bukan penerbangan antara benua. Berbicara penerbangan antara benua misalnya dari Asia ke Eropah, Amerika atau Australia, lama perjalanannya di udara tidaklah singkat.


Bahkan boleh mencapai 20 jam (termasuk transit di suatu lapangan terbang). Lamanya penerbangan tersebut seringkali mengakibatkan jetlag kerana perbezaan waktu. Maka terbayang bagi kita, pastinya para pramugari pramugara penerbangan jarak jauh pekerjaannya ekstra berat. Ya benar, dalam penerbangan jauh tersebut mereka bekerja secara bergiliran (shift) di udara. Lalu bagaimana tempat rehat mereka? Dalam gambar kita dapat lihat ruang katil yang agak terhad.. Selesa kah mereka? Kasihan juga para pramugari yang cantik, ramah, dan wangi harus beristirehat di tempat demikian.






.

1 Penyokong CHELSEA:

Anonymous said...

Sorry for my bad english. Thank you so much for your good post. Your post helped me in my college assignment, If you can provide me more details please email me.

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!