Saturday, November 10, 2012

Hotel bekas kamar mayat. Beranikah anda bermalam disini?


Bekas kamar mayat, lengkap dengan meja autopsi dan peti sejuk mayat, diubah menjadi hotel oleh pengusaha Australia. Mahu menginap di sana? Seperti yang dipetik dari The Telegraph, meja-meja autopsi di bekas kamar mayat di Willow Court, Tasmania, tersebut nantinya akan dijadikan tempat tidur. Jadi tidak akan ada katil empuk seperti hotel lain jika pengunjung menginap di tempat ini. Kamar mayat tahun 1950an ini sebenarnya sebahagian dari hospital bagi banduan dari tahun 1830. Namun 12 tahun yang lalu, kamar mayat ditutup dan tidak digunakan lagi.


Di dalam kamar mayat, ada peti sejuk dan besen mandi yang pernah digunakan untuk memandikan mayat. Hadyn Pearce selaku pemiliknya mendedahkan bahawa dia berniat memulihkan bangunan tersebut secara beransur-ansur. Pearce juga berkata bahawa kawasan meja bekas membedah mayat akan dipromosikan menjadi suite utama hotel. Pearce sendiri adalah seorang pedagang barang antik yang telah membuka sebuah motel.


Ketika ditanya apakah nanti pelancong akan menginap di hotel bekas kamar mayat miliknya, dia berkata, “Kita lihat saja nanti.” Harapan Pearce adalah hotel bekas kamar mayat tersebut akan dibuka awal tahun depan. Selain kamar mayat, sebenarnya ada beberapa bangunan tidak biasa lainnya yang diubah menjadi hotel. Sebut saja bunker nuklier di Swiss, penjara di Australia, dan kabin kereta api di West Sussex.






.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!