Thursday, December 27, 2012

Keindahan akhlak suami membuatkan dia memeluk agama islam


Namanya Kara Allouzi. Dia dilahirkan dan dibesarkan di Amerika Syarikat. Sayangnya, dia ragu akan agama yang diwarisi dari kedua orang tuanya iaitu Kristien. Namun akhirnya Kara Allouzi menemui Islam setelah bertemu dengan seorang lelaki muslim yang melamarnya. Wanita 45 tahun itupun mengucap dua kalimah syahadah pada 1993. Kara sedar setelah memeluk Islam hidupnya berada dalam lingkaran anugerah yang luar biasa. Dia mengakui, dia menjadi seorang muslim bukan kerana nikah dengan suaminya.

Kara mengaku terpesona dengan perilaku dan akhlak suaminya yang selalu memberikan contoh baik dan tulus serta sabar dalam membimbingnya ke jalan yang lurus dalam mencari kebenaran. Apatah lagi, suaminya juga mengajar anak-anak mereka dengan kasih sayang dan ajaran Islam. "Setelah kami nikah, saya mula belajar tentang Islam. Sedikit demi sedikit, suami saya memberikan contoh yang sangat baik dari Islam, dia mencerminkan seorang muslim yang baik. Dia tidak pernah memaksa saya atau mendorong saya atau sesuatu seperti itu," akui Kara.

Suatu ketika suaminya harus dirawat di hospital, dan disaat yang sama ada sebuah sekolah Islam yang membuka penerimaan murid baru. Suaminya lalu ingin memasukkan anak-anaknya ke sekolah Islam tersebut. Kara bersetuju dengan permintaan suaminya. "Setelah saya memasukkan mereka ke sekolah Islam, saya datang dan melihat betapa indahnya Islam itu. Dan sekolah itu benar-benar menunjukkan keindahan agama, bukan hanya sisi agama tapi juga cara hidup," katanya. -US







.

3 Penyokong CHELSEA:

Admin on December 27, 2012 at 10:19 AM said...

Alhamdulillah

Izwa Kamaruddin on December 27, 2012 at 11:11 AM said...

allahuakbar!

boni kacak on December 27, 2012 at 4:33 PM said...

Alhamdulillah :)

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!