Friday, January 18, 2013

Terkejut sebab nampak UFO kat sekolah dan berjaya diabadikan dalam gambar


Awal tahun ini banyak dilaporkan rakaman video di YouTube tentang kewujudan UFO di seluruh dunia. Juga banyak dilaporkan foto-foto dengan bentuk UFO. Beberapa di antara foto tersebut diketahui palsu. Pada 25 Disember 2012, sekolah 'Sawang Dindaeng' di Sakon Nakhon, Thailand melakukan berbagai kegiatan olahraga di kawasan sekolah untuk merayakan hari olahraga. Salah seorang murid bernama Thidarat Boonlee, memutuskan untuk mengambil foto untuk mengabadikan kegiatan tersebut. Pada pukul 2 petang waktu tempatan, dia menggunakan telefon bimbitnya untuk mengambil foto. Setelah melihat hasilnya, lalu dia melihat sesuatu yang sangat mengejutkan iaitu UFO. Kerana tidak percaya, Thidarat berusaha mengambil foto kedua untuk menangkap bahagian belakang pokok-pokok kelapa di bawah bahagian langit tempat munculnya UFO tersebut, tapi ternyata gagal.

Weerayos Yuttarin, seorang guru di sekolah itu mengatakan bahawa Thidarat adalah seorang pelajar yang jujur. "Saya juga mendengar ramai guru berbual tentang pengalaman melihat UFO mereka pada hari yang sama, tapi saya tidak percaya kerana tidak ada bukti yang nyata," ujar Yuttarin. Anehnya, bentuk UFO tersebut mirip kewujudan klasik dari foto kewujudan UFO ‘Adamski’ yang terkenal, yang diambil di California, AS pada 1950-an.

Namun, malangnya, dikatakan kewujudan UFO itu palsu. Ini hanyalah berupa manipulasi digital belaka dengan menggunakan sebuah aplikasi kamera di smartphone bernama Camera360. Camera360 adalah aplikasi kamera yang menawarkan ragam efek yang boleh diwujudkan pada foto yang anda ambil. Salah satu kesan terbarunya yang dilancarkan akhir 2012 ialah bentuk UFO dan makhluk luar angkasa di foto anda, sehingga siapa pun ketika ini dapat dengan mudah membuat kewujudan foto UFO palsu. -ThePhuketNews





P/S - Lepas ni kalau ada yang betul pun, memang susahlah orang nak percaya






.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!