Friday, February 22, 2013

Pelukis ini hina Rasulullah


Pelukis Sweden yang pernah menerima ancaman bunuh selepas menggambarkan Nabi Muhammad SAW sebagai anjing, mendedahkan akan mempamerkan lukisan baharu tentang Nabi Muhammad dalam satu pameran di bandar Malmoe, Julai ini. "Adalah penting untuk meneruskannya kerana jika anda tunduk kepada ancaman itu dan beralah, anda meninggalkan asas-asas demokrasi," dakwa Lars Vilks (gambar). Pelukis itu berdepan dengan beberapa ancaman bunuh sejak lukisannya yang memaparkan Nabi Muhammad dengan berbadan anjing disiarkan buat pertama kalinya di akhbar harian Sweden, Nerikes Allehanda pada 2007.

Vilks mendakwa, lukisan baharu itu akan terus menggambarkan Nabi Muhammad dengan berbadan anjing. Katanya, adalah sukar untuk menilai sama ada pameran yang akan diadakan di galeri bandar ketiga terbesar di Sweden ini akan mencetuskan lebih banyak bantahan atau ancaman. Dengan satu pertiga daripada penduduk Malmoe lahir di luar Sweden, bandar itu menjadi tumpuan perdebatan tentang imigran. Pusat Islam di bandar itu menganggarkan terdapat kira-kira 100,000 penduduk yang beragama Islam di kawasan itu. - AFP





.

6 Penyokong CHELSEA:

Ciktie on February 23, 2013 at 12:38 AM said...

Kekadang pelik je gan orang ni.makin di tegah makin menjadi pula

uzair othman on February 23, 2013 at 2:45 AM said...

teruk betul pelukis ni..

girlz on February 23, 2013 at 7:15 AM said...

sbuk dengan agama org lain nak wat pe?..Pergilah urus agama sndri dripda urus agama org lain...Apa enth mslh dia ni ,nak popular bukan macam ni caranya...Aq pon x thu rasulullah muka mcm mna...Ada ke dia bleh thu..ok lh nevermind dia yg dpt dosakn..


http://queen-sophia.blogspot.com/

Ismspeed on February 23, 2013 at 10:01 AM said...

bunuh dia

Unknown on February 23, 2013 at 4:56 PM said...

Mmg ptt dibunuh....

Dylla Abas on February 23, 2013 at 7:13 PM said...

astaghfirullah..org mcm ni mmg x patut dibiarkn hidup!

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!