Wednesday, March 20, 2013

Aneh : Ayam jantan bertelur. Bukan sebiji....


Pakar di China sedang menyelidiki sebuah kes yang menggemparkan, iaitu munculnya seekor ayam jantan yang boleh bertelur. Huang Li membesarkan ayam jantan itu dengan tujuh ekor ayam betina di kawasan penternakan kecil di Desa Chumiao, Kota Mengcheng, China. Li mengatakan, seluruh anggota keluarganya sudah makan ayam-ayamnya satu-persatu pada musim sejuk ini dan hanya ayam jantan itulah yang tinggal. Li terkejut ketika menemukan ayam jantannya mengeluarkan telur. Li sebelumnya menyangka hal itu adalah sebuah lawak. "Saya sangka hal itu adalah lawak dan salah seorang jiran saya yang meletakkan telur itu dekat ayam saya. Namun, pada esok harinya, ada telur lain muncul, begitulah hari-hari selanjutnya. Saya menyaksikan ayam jantan saya bertelur," ujar Li.

Peristiwa itu terus tersebar ke stesen tv dan pakar dari Kementerian Pertanian China segera meminjam telur dari ayam jantan milik Li, untuk dikaji. "Mereka (pakar) ingin tahu, apakah ayam saya adalah ayam betina yang kelihatan seperti ayam jantan, atau ia berubah menjadi ayam betina, ketika ayam-ayam betina milik saya sudah habis dimakan," jelas Li. "Yang dapat saya katakan adalah, ayam ini melakukan tugas yang baik. Di pagi hari, suaranya dapat membangunkan kami dari tidur," tambahnya. -orange






.

1 Penyokong CHELSEA:

Kisah Si Dairy on March 20, 2013 at 12:38 PM said...

salam..
memang aneh kan lulu klu jumpa ayam jantan bertelur :)

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!