Thursday, March 14, 2013

Pelik : Wanita ini akan menempah maut jika dia bersenam


Ramai orang yang enggan ke gimnasium mengatakan mereka alah untuk bersenam, tetapi bagi seorang ibu ini, dia memang alah untuk bersenam. Kasia Beaver, 33, tidak boleh bersenam sehingga berpeluh kerana kadar jantung yang meningkat boleh mencetuskan reaksi yang boleh membawa maut. Ibu empat anak itu hanya salah seorang daripada segelintir orang di UK yang mengalami keadaan, yang dikenali sebagai Exercise-Induced Angioedema (EIA).


Mengejar bas atau mengejar anak-anaknya selepas dia makan makanan yang tertentu boleh menyebabkan mukanya membengkak dan boleh membunuhnya. Puan Beaver, dari Redditch, Worcestershire, berkata: 'Apabila saya mendapat serangan, mata saya membengkak dan mula gatal. Dalam masa lima minit, mata akan tertutup sepenuhnya. Ia menakutkan, terutamanya jika saya bersendirian dengan anak-anak.


Beaver yang mengalami serangan pertama ketika dia berusia dalam awal 20-an sebelum dia hamil dengan anak pertamanya, Jay, kini 12 tahun. Pada mulanya, dia menganggap ia adalah alahan reaksi kepada eye shadow yang dibelinya. Dia yang juga ibu kepada Grace, lapan, Madison, tujuh dan tiga tahun Millie, segera berhenti menggunakan make-up tetapi ia mengambil masa tiga hari untuk bengkak itu surut. -AP






.

2 Penyokong CHELSEA:

Izwa Kamaruddin on March 14, 2013 at 10:15 AM said...

bahaya nie..

~Hanie Ladyhlomanie~ on March 14, 2013 at 11:51 AM said...

@:: Mrs.Eady :: kena jage makan la.. tiada cara lain~ hehee

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!