Wednesday, April 3, 2013

Banduan diberi rokok sebelum dihukum gantung sampai mati


Mata ditutup, tangan terikat, dan banduan diberi rokok terakhir. Hanya beberapa minit kemudian dia dan dua yang lain dipimpin ke tangga, tali diletakkan di leher mereka sebelum trapdoor dibuka dibawah kaki mereka. Ini adalah undang-undang Kuwait. Negara Teluk Arab itu menggantung tiga pesalah yang disabitkan kerana membunuh, hukuman pertama seumpamanya di sana sejak tahun 2007, agensi berita KUNA melaporkan.


Tiga pesalah itu adalah lelaki berwarganegara Pakistan dan arab, dilihat dalam gambar dengan kepala ditutup dan tangan kaki terikat sebelum hukuman dijatuhkan. Mereka telah didapati bersalah dalam tiga kes pembunuhan yang berasingan. Pihak berkuasa telah menjemput wartawan dari Kuwait untuk menyaksikan hukuman.


Kes terakhir yang direkodkan hukuman mati yang dijalankan di Kuwait adalah enam tahun lalu apabila seorang lelaki Pakistan dihukum kerana mengedar dadah, menurut Amnesty International. Kuwait, yang mempunyai penduduk kira-kira tiga setengah juta orang, mengendalikan sistem kehakiman yang merupakan campuran undang-undang syariah Islam, undang-undang Inggeris, dan Uthmaniyyah sivil. -DM






.

1 Penyokong CHELSEA:

Unknown on April 9, 2013 at 9:05 AM said...

x banyak beza pun dgn undang2 di Malaysia
Melayu Mampu Takluk Dunia
Wanita Tinggi/Rasaksa Di Seluruh Dunia
WOW Awek Dari Gemuk Ke Kurus

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!