Tuesday, April 9, 2013

Cerita lengkap mengenai tragedi Kurt Cobain di ulang tahun kematiannya



Siapa yang tak kenal Kurt Donald Cobain. Lelaki yang lahir pada 20 Februari 1967, pada 5 April 1994 ditemui mati di kediamannya. Cobain adalah penyanyi, penulis lagu dan gitaris dalam band grunge dari Seattle, Nirvana. Cobain mula dikenali, setelah band nya Nirvana berhasil popular dengan lagu mereka, 'Smells Like Teen Spirit'. Lagu ini menjadi permulaan perubahan besar dalam muzik rock di tahun 1980-an seperti glam metal, arena rock, dan dance-pop, grunge dan alternative rock. Lagu-lagu Nirvana lainnya seperti About a Girl, Come as You Are, In Bloom, Lithium, Heart-Shaped Box, All Apologies, dan Rape Me, ditulis dan disusun sendiri oleh Cobain.


Pemuzik yang sangat popular ini berkahwin dengan pemuzik yang juga aktres Courtney Love pada 24 Februari 1992 di Waikiki, Hawaii. Mereka mempunyai anak yang diberi nama Frances Bean Cobain yang lahir pada 18 ogos 1992. Cobain mempunyai banyak komplikasi penyakit. Pada 1 Mac 1994, setelah konsert di München, Jerman, Cobain didiagnos dengan bronchitis dan laryngitis yang parah. Dia diterbangkan ke Rome hari berikutnya untuk menjalani rawatan. Pada 2 Mac 1994, Love bangun dan menemui Cobain overdose champagne dan Rohypnol.


Dia dikejarkan ke hospital dan setelah lima hari di sana dia diizinkan pulang. Kerana masalah dadah ini, Cobain dimasukkan ke rehab pada 30 Mac. Pada malam 1 April, Cobain keluar untuk merokok dan kemudian lari dari rehab tersebut dengan memanjat pagar. Dia kemudian pergi ke Seattle dan menghilang. Pada 3 April, Love menghubungi seorang private investigator, Tom Grant, dan mengupahnya untuk mencari Cobain. Pada 8 April 1994, mayat Cobain ditemui di sebuah ruangan di atas garaj rumahnya di Lake Washington oleh pegawai Veca Electric bernama Gary Smith. Autopsi kemudian mendedahkan Cobain mati pada 5 April 1994. Sepucuk surat bunuh diri ditemui di saku jaketnya. -AGENSI






.

0 Penyokong CHELSEA:

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!