Monday, April 22, 2013

Inilah akibat bila berkahwin tanpa restu ibu


Pelakon Siti Fazurina mengaku dia kini melalui episod kehidupan yang 'huru-hara' gara-gara hubungannya dengan ibu kandung, Zubaidah Abu Bakar, 61 belum pulih sepenuhnya. "Ini takdir saya dan saya tidak menyesal. Ia adalah satu pengalaman yang sangat mengecewakan. "Siapa tidak sayang ibu sendiri, tetapi saya memilih untuk bernikah dengan suami sebab kami sama-sama sayang," beritahu pelakon Trilogi Cinta ini. Siti Fazurina, 31 bernikah dengan Hykal Zulkifli, 32 pada 20 Disember 2012 dalam majlis tertutup, meskipun tanpa restu keluarga, terutama ibunya sendiri.


Pada 20 Mac 2013, pasangan ini dinikahkan sekali lagi setelah pihak Jabatan Agama Islam Bahagian Timur Laut Pulau Pinang mengesahkan perkahwinan pertama mereka tidak sah dari segi hukum syarak kerana masalah wali. "Walaupun ibu tidak memberi restu kepada pernikahan kami, saya harap suatu masa nanti, hati ibu akan kembali terbuka dan merestui kami seadanya" kata pelakon ini lagi. - Utusan






.

7 Penyokong CHELSEA:

Fazlina Ridzwan on April 22, 2013 at 10:16 AM said...

nak buat ape pon kena ade restu dr ibu....sama² syg kunun...dr kecik sampai besar, somi ko ke yg bg ko mkn?..retis biadap!

Maria Firdz on April 22, 2013 at 11:04 AM said...

restu penting.. kdg ada sebab knp ibu bapa x restu...

Junie Octovian on April 22, 2013 at 12:36 PM said...

Inilah yang dikatakan ikut rasa binasa. Kalau saya, tentu kecewa juga punya anak yg bersikap tidak mementingkan ibunya.

Hanis Azla on April 22, 2013 at 2:42 PM said...

Salam lulu..

mmg restu dari seorang ibu itu penting utk kehidupan kita di dunia dan akhirat.. semoga segala2nya akan berjalan dengan baik utk artis tu..

missshoji on April 22, 2013 at 9:27 PM said...

Restu org tua itu penting.. huhu

Bunda_nora on April 24, 2013 at 2:13 PM said...

semoga kedua beranak dibuka pintu hati, bermaafan sesama sendiri dan dimudahkan segala urusan ..

Jαnnαhツ on April 24, 2013 at 4:12 PM said...

salam... saya memang setuju if nak cakap restu penting dalam memilih pasangan hidup. tetapi, dari sudut islam kita berhak memilih pasangan sendiri even mak ayah tak suka in case pasangan itu seorang yang cukup agamanya, akhlaknya, keturunannya baik2, dan cukup hartanya. still boleh nikah. lagi satu, yang berhak menentukan siapa layak jadi menantunya ialah ayah, bukan ibu. so kita tak patut cakap siti fazurina derhaka sebab kita pon tak tahu akar umbi cerita sebenar. lagipun, mengikut statistik, ramai je pasangan yang bernikah atas restu mak bapak yang end up divorced. so apa2 jangan main serkap jarang. berdosa..



itu pendapat saya. sedikit sebanyak daripada apa yg diberitahu UAI dalam kuliahnya...

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!