Sunday, April 21, 2013

Pelakon terkenal, Azean Irdawaty kritikal



Anak sulung kepada seniwati Azean Irdawaty, pelakon Benjy memaklumkan keadaan ibunya semakin lemah, sejak dua bulan lalu. Menurutnya, pergerakan ibunya semakin terbatas dan hanya berehat di rumah sebelum menunggu pembedahan membuang tumor membuang tumor yang semakin merebak pada selaput perlindungan otaknya. Benjy juga berkata pembedahan yang akan dijalankan di Hospital Sungai Buloh pada 22 April ini., berisiko tinggi. Kesihatan ibunya semakin merosot sejak dua bulan lalu, selepas terputus bekalan ubat berikutan kehabisan wang simpanan.

“Beberapa bulan kebelakangan ini mama boleh bergerak hasil pengambilan ubat berkenaan. Walaupun harganya mahal, RM9,000 sebulan, banyak perubahan dapat dilihat, malah mama mula bergerak dan agak cergas berbanding sebelumnya. "Namun, disebabkan situasi kewangan tidak mengizinkan, kami tidak lagi dapat membeli ubat terbabit. Kesannya, tubuh mama semakin lemah, mudah letih, hilang selera makan, apatah lagi selepas tumor menyerang sebelah kiri otaknya.

"Kesan tumor memberi tekanan pada otaknya sehingga dia banyak berdiam diri. Mungkin otak dia tidak dapat menerima maklumat apabila orang bercakap dengannya dan sukar untuk bercakap semula,” kata Benjy. Tambah Benjy, buat masa ini dia, ayah dan adik beradikya bergilir-gilir menjaga ibunya. Doktor juga menasihatkan hanya keluarga terdekat dibenarkan melawat bagi mengelakkan ibunya terdedah kepada jangkitan penyakit lain. -MD





.

2 Penyokong CHELSEA:

Orang Kita on April 21, 2013 at 4:16 PM said...

moga beliau cepat sembuh,,, amin,,

Unknown on April 22, 2013 at 1:01 PM said...

semoga azean cepat sembuh

 

Lulu pages Copyright © 2011 Designed by Alieff. Wanna get one? CLICK HERE!